מיקרוסופט ומובילאיי יקימו מרכז לפיתוח טכנולוגיות תחבורה באשדוד

המרכז יוקם יחד עם MIT ועיריית אשדוד ● הוא ייצר מערכת מידע פתוחה עבור סטארט-אפים, חברות טכנולוגיות, משרדי ממשלה וגופי אקדמיה, שעל פי העירייה צפויה לשפר את שירותי התחבורה לאזרחים

הגיע זמנה בסטארט-אפ ניישן. תחבורה חכמה. אילוסטרציה: ג'ייקוב ג'ירסק, BigStock

מיקרוסופט (Microsoft), מובילאיי (Mobileye), המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ועיריית אשדוד יפתחו בקרוב בעיר מעבדה לפיתוח טכנולוגיות בתחום התחבורה.

שיתוף הפעולה יוכרז רשמית בוועידת אשדוד לתחבורה, שתתקיים מחר (ב'). השתתפותם של גופים בינלאומיים מובילים צפויה להפוך את אשדוד למרכז ישראלי ואף גלובלי לפיתוח טכנולוגיות בתחום התחבורה.

שמה של המעבדה יהיה Ashdod Transportation Living Lab והיא תהווה מרכז מו"פ לתחבורה עתידנית. תיוצר בה מערכת מידע פתוחה עבור סטארט-אפים, חברות טכנולוגיות, משרדי ממשלה וגופי אקדמיה. המעבדה תאסוף נתונים ממספר מקורות ותייצר בסיס נתונים פתוח חדשני.

בעיריית אשדוד אומרים שהשימוש בנתונים, שיישמרו במערכת המידע הפתוחה, צפויים לשפר את שירותי התחבורה הניתנים לאזרחים, כמו גם את תשתיות הרכב הפרטי.

ישראל – מרכז טכנולוגי בתחום התחבורה

בשנים האחרונות הופכת ישראל למרכז טכנולוגי משמעותי עבור תעשיית הרכב העולמית. יותר ויותר יצרני רכב וחברות טכנולוגיה מקדמים פרויקטים חדשניים בישראל, שהופכת לכר פיתוח עולמי לטכנולוגיות כגון הרכב האוטונומי ומערכות היסעים מתקדמות.

כמה מהפרויקטים החדשניים האלה מבוצעים באשדוד, ביניהם פרויקט Reway – כביש חכם לתחבורה עתידנית, הכולל הטמעת סנסורים חכמים בכבישי העיר; תשתית מתקדמת של סיבים אופטיים; מצלמות חכמות על אוטובוסים חדשים; תחנות אוטובוס דיגיטליות; ומרכז פיקוד ובקרה שיתמזג עם מוקדי החירום והפיקוח באשדוד.

"ישראל נמצאת בתנופת פיתוח תשתיות חסרת תקדים", ציין יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד. "מדובר בהזדמנות חסרת תקדים – לא רק שחיי היום יום של הישראלים ייהפכו נוחים ונעימים יותר, אלא שנציב בנוסף את ישראל ואת עריה בחוד החנית של התחבורה החכמה העולמית. בשביל להשיג מטרה זו, עלינו לשתף פעולה עם חברות טכנולוגיות. כך נפתור לא רק את בעיות היום, אלא נציג פתרונות גם לצרכים התחבורתיים של המחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים