אובר פיטרה 20 עובדים בעקבות חקירת הטרדות בחברה

הפיטורים כללו הן מנהלים והן עובדים ברמה נמוכה יותר, שחלקם הגיבו נגד העובדים שהתלוננו על התנהגות לא ראויה ● המהלך הוא תוצאה של 215 תלונות שחוקרת החברה על הטרדה מינית, בריונות, אפליה והפרות אחרות של מדיניותה

20 עובדים באובר הלכו הביתה בעקבות החקירות. אילוסטרציה: BigStock

בחודשים האחרונים פיטרה אובר (Uber) יותר מ-20 עובדים, בעקבות חקירות שמנהלת החברה בחשד למקרי הטרדה שונים שאירעו בה. החברה בדקה 215 תלונות הנוגעות להטרדות מיניות, בריונות, אפליה והפרות אחרות של מדיניותה, ו-57 מהן עדיין נחקרות.

החקירות האמורות החלו לאחר שמהנדסת לשעבר בחברה פרסמה פוסט שבו טענה כי הטרדות מיניות וסקסיזם מאפיינים את התרבות הפנים ארגונית באובר. סוזן פאולר, שעבדה בחברה עד סוף השנה שעברה, טענה שהמנהל שלה ניסה לנצל אותה מינית זמן קצר לאחר שהתקבלה לעבודה ב-2015. לטענתה, לאחר תלונתה נפגעו סיכויי הקריירה שלה בענקית התחבורה השיתופית.

עקב הפוסט של פאולר נדחקה אובר להקים מוקד שיענה לתלונות עובדים 24 שעות ביממה. בנוסף, היא שכרה עורכי דין ממשרד פרקינס קוי (Perkins Coie) בכדי לחקור את התלונות הללו.

בובי וילסון, שותפה במשרד עורכי הדין, אמרה כי פיטורי 20 העובדים כללו הן מנהלים והן עובדים ברמה נמוכה יותר, שחלקם הגיבו נגד העובדים שהתלוננו על התנהגות לא ראויה. החקירה בנוגע לתלונותיה של פאולר נמצאת עדיין בעיצומה ו-וילסון לא הייתה מוכנה לומר אם היו כאלה שפוטרו בעקבות ממצאיה, או האם 31 עובדים אחרים שהוזמנו לתשאול היו מעורבים גם הם בדברים. עם זאת, היא ציינה שאובר העניקה למשרד עורכי הדין שלה "גישה בלתי מוגבלת" לאנשים ולמסמכים.

יצוין כי החקירה של פרקינס קוי נפרדת מחקירה נוספת, שמבצע התובע הכללי לשעבר של ארצות הברית, אריק הולדר – שעצם בחירתו לתפקיד הבוחן זכה בעבר לביקורת מצד משקיעים באובר. הולדר צפוי לפרסם את הדו"ח שלו בשבוע הבא ולהציע המלצות רחבות יותר לגבי הדרך שתאפשר לאובר לשנות את התרבות שלה.

"קשרים רגשיים בין אנשים למוצרים שהם אוהבים"

חברת שירות הנסיעות השיתופיות זוכה בחודשים האחרונים לגל של פרסומים לא מחמיאים, בלשון המעטה, כולל פרסום סרטון שמציג את המנכ"ל שלה, טראוויס קלאניק, צועק על נהג ממורמר, שהתלונן על הכסף שהוא מקבל. בעקבות הפרסום התנצל קלאניק. פרסום נוסף הוא על תביעה שהגיש נגדה תאגיד אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), בגין גניבת פטנטים, לכאורה, מטכנולוגיית המכוניות האוטונומיות שלו – שמצויה ב-Waymo, חברה אחרת ששייכת לתאגיד. אובר מכחישה את הדבר.

יצוין כי אובר הודיעה ששכרה את מומחית השיווק בוזומה סנט ג'ון, בכדי לשפר את תדמית המותג של החברה. ברזומה שלה יש הצלחות שצברה כשניהלה את השיווק הצרכני העולמי של Apple Music ו-iTunes. "לסנט ג'ון יש רקורד ארוך של יצירת קשרים רגשיים בין אנשים למוצרים שהם אוהבים", צוטט קלאניק בהצהרה שהוציאה אובר לתקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים