פרשת בזק: אלוביץ', הנדלר ופילבר נשלחו למעצר בית

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, וסטלה הנדלר, מנכ"לית החברה, ישהו במעצר בית עד ליום ו' הבא, ושלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת - בשבועיים הקרובים

צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, סטלה הנדלר, מנכ"לית החברה, ושלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, נשלחו היום (ה') למעצרי בית בפרשה שקרויה על שם החברה. אלוביץ' והנדלר ישהו בביתם עד ליום ו' הבא ופילבר – בשבועיים הקרובים.

בדיון היום הציעה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פוזננסקי-כץ, לצדדים להגיע להסכמה על מעצר הבית של אלוביץ'. המדינה ופרקליטו של אלוביץ' הסכימו שמעצר הבית שלו יימשך תשעה ימים, כלומר: עד ליום ו' הבא.

מימין: שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, ושאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילומי ארכיון: Mikes doghouse ויח"צ

מימין: שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, ושאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. צילומי ארכיון: Mikes doghouse ויח"צ

גם הנדלר תישאר במעצר בית לפחות עד יום ו' הבא. בנוסף, היא תפקיד ערבות בנקאית או מזומן בסך 700 אלף שקלים ונאסר עליה בשלב זה ליצור קשר עם מי מעובדי קבוצת בזק ויורוקום. בית המשפט אף הוציא נגד הנדלר צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום. עוד הורה בית המשפט על מעצרו בתשעה ימים של אור אלוביץ', בנו של שאול אלוביץ'.

שפילבר, שנחקר הבוקר ברשות לניירות ערך במשך מספר שעות זה היום השני ברציפות, לא יוכל ליצור בשבועיים הקרובים קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, כולל אנשי משרד התקשורת – צעד שהמשמעות שלו היא הרחקתו מהמשרד שאותו הוא מנהל. בנוסף, הוצא נגדו צו יציאה מהארץ למשך חצי שנה והוא יפקיד ערבות בסך של 400 אלף שקלים.

ברשות לניירות ערך בודקים האם פעולות שביצעו בעל השליטה וחשודים נוספים בתיק השפיעו לטובה על התוצאות שפרסמה בזק. עו"ד ערן שחם, בא כוח הרשות, אמר בדיון בבית המשפט כי "החשודים פעלו כמכונה משומנת בפרשה הראשונה כדי שיניבו תמורה מותנית של 170 מיליון שקלים. מדובר במידע מהותי רב שערכו מאות מיליוני שקלים".

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום ארכיון: ינאי יחיאל

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק. צילום ארכיון: ינאי יחיאל

אתמול פרסם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, דו"ח חריף על התנהלות משרד התקשורת בפרשת בזק. בין השאר הוא קבע כי המשרד לא פעל כרגולטור בכל הנוגע לרפורמת השוק הסיטונאי, שנועדה לאפשר למתחרות לחדור למגזר זה וליצור תחרות שתביא לשיפור באיכות השירותים המוצעים לצרכנים, ברמת המחירים, בהשקעות, וכפועל יוצא מכך – בצמיחה במשק.

עוד כתב המבקר כי "התשובה שמסר ראש הממשלה למשרד המשפטים באשר לשיחותיו עם מר אלוביץ' (שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק – י"ה) בעת היותו שר התקשורת לא שללה את האפשרות ששוחחו בנושאים הקשורים לבזק, המצויים תחת אחריות משרד התקשורת".

המבקר אף גילה מסמך שמרכז נושאים הקשורים לבזק שבהם עסק נתניהו לפני ההגעה שלו להסדר ניגוד עניינים.

נתניהו אמר בתגובה לדברי המבקר כי מדובר ב- "עוד פייק ניוז, עוד ניסיון סרק לייצר פרשיה יש מאין נגד ראש הממשלה".

עדכון אחרון: 17:50.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים