לא לחברים בלבד: ה-Stories בפייסבוק ניתנים לשיתוף ציבורי

האפשרות לצלם סיפורים - מעין סרטוני וידיאו קצרצרים ומגניבים - קיימת ברשת החברתית הדומיננטית של מארק צוקרברג כבר כמה חודשים, אבל רק מעכשיו ניתן להראות אותם לעולם ולא רק לחברים ● מעניין כמה לקוחות נוספים יביא השינוי לצוקי

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) משבטת בלי הרבה היסוס תכונות של הרשת החברתית העמיתה סנאפצ'ט (Snapchat) כבר בערך שנה, או ליתר דיוק כמעט מהרגע שבו המתחרה הקטנה נראתה לדקותיים כסיפור הצלחה מאיים.

הרשת החברתית אימצה תכונות רבות הדומות לאלו שהפלטפורמה של סנאפ (Snap) מציעה, ולמעשה לא רק ביישום הראשי שלה, אלא גם ב-Messenger בווטסאפ (WhatsApp) ובאינסטגרם (Instagram) שבבעלותה – בכולם אפשר היה למצוא לפתע תכונות הדומות לאלו שסנאפצ'ט הביאה אל העולם.

גם את תכונת הסיפורים (Stories) המציאה סנאפצ'ט ובגדול, והאימוץ שלהם למשל לחיקה של אינסטגרם הביא לרשת החברתית המצולמת הרבה יותר משתמשים פעילים מאלו שיש לסנאפצ'ט.

כעת מתכננת פייסבוק להתקדם עם הדברים צעד אחד נוסף, והיא הופכת את ה-Facebook Stories לניתנים לשיתוף ציבורי.

אפשרות לחשיפה בפני אלפי עוקבים

עד היום את הסיפורים שלכם בפייסבוק – שזכו להשקה עולמית בחודש מרץ – יכלו לראות רק החברים שלכם או קבוצה נבחרת של החברים. לא ניתן היה להציג אותם למשתמשים שאינם חלק מרשימת החברים שלכם, גם לא לעוקבים אחריכם. הדבר הטיל מגבלה גדולה על סלבריטאי פייסבוק ועל דמויות פופולריות שאחריהם עוקבים אלפי משתמשים. מעכשיו יאפשרו הגדרות פרטיות חדשות לפרסם את הסיפורי בפייסבוק באופן ציבורי עם כל העוקבים שלכם.

את החידוש חשף השבוע חוקר המדיה החברתית, קרלוס גיל, שהצביע לראשונה על שינוי הגדרות הפרטיות, והדברים אושרו על ידי דובר פייסבוק ל-TechCrunch.

הדובר אמר כי "זה משהו שגלגלנו לפני כמה שבועות. ההגדרה הציבורית מאפשרת לעוקבים שלכם לראות את הסיפור שלכם, בנוסף על החברים שלכם". באשר לשאלה אם דפים יוכלו לפרסם סיפורים, ענתה פייסבוק כי בעבור דפים אין עדיין תזמון ספציפי לשיתוף.

מתקפה כוללת כנגד סנאפצ'ט

הפיכת Facebook Stories לציבוריים אמורה לעניין במיוחד סלבס ואנשים שלהם עוקבים רבים מכיון שהתכונה עשויה להוות עבורם פלטפורמה שווה לזו שמציעות אינסטגרם וסנאפצ'ט, שבה יכולים אוהדים לראות את הסיפורים שהם מפרסמים ללא צורך להוסיף אותם כאיש קשר או כחבר.

השינוי הזה שמבצעת פייסבוק יכול לסייע לה להציע תכונה שמאוד מצליחה בפלטפורמות מדיה חברתיות אחרות, גם אם הן בבעלותה, ולחזק את נאמנותם של שני מיליארד משתמשיה עוד יותר, כמו גם להגדיל את המספר האסטרונומי הזה עוד יותר. בכל מקרה, ואיך שלא מסתכלים על זה, מדובר במתקפה כוללת של אפליקציות בבעלות פייסבוק כנגד סנאפצ'ט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים