אילון מאסק: "בינה מלאכותית תביא לפריצת מלחמת העולם השלישית"

היזם המיליארדר, שמתריע על חששותיו מיכולות הבינה מלאכותית כבר מזה זמן, טוען שהתחרות בין סין, רוסיה ומדינות נוספות בתחום תביא לפריצתה של מלחמת עולם חדשה

אילון מאסק. צילום: סטיב יורבנסון, מתוך ויקיפדיה

לא רצח של ארכידוכס או אמתלת שווא על מתקפה מצד מדינה אחרת, מה שיביא לפריצת מלחמת העולם הבאה הוא הבינה המלאכותית – כך לפחות לפי אילון מאסק.

מאסק, מנכ"ל טסלה (Tesla) ו-SpaceX, צייץ בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו אתמול (ב') את חששו שמרוץ החימוש בבינה מלאכותית, והחיפוש אחרי עליונות טכנולוגית בתחום, עלולים להצית בסופו של דבר את מלחמת העולם השלישית.

היזם המיליארדר צייץ על פחדיו אלה בתגובה לדברי ולדימיר פוטין ש-"מי שיוביל בתחום הזה יהפוך לשליט העולם" – משנה שאותה שטח נשיא רוסיה בשיחה עם תלמידים שערך ביום ו' האחרון. פוטין ציין כי הוא לא מעוניין שמדינה מסוימת תזכה במונופול בתחום. "אם אנחנו נהפוך למובילים בתחום", אמר, "נחלוק את הידע שלנו עם שאר העולם, כפי שאנחנו חולקים כיום את הידע שלנו בטכנולוגיות גרעין".

בתעשייה הטכנולוגית נשמעות דעות שונות בנושא: בעוד שחברות היי-טק וסטארט-אפים רבים עוסקים הלכה למעשה בבינה מלאכותית, לא חסרים מומחים שמזהירים מפני הסכנות שהיא טומנת בחובה, ובראש המתריעים עומד ללא ספק מאסק.

באחרונה הוא הצהיר כי הבינה המלאכותית היא "הסכנה הגדולה ביותר לאנושות", הזהיר שהרובוטים עלולים להשתלט על חיינו וקרא לרשויות להטיל רגולציה על התחום. מאסק אף חתם, יחד עם 116 מנהיגים טכנולוגיים נוספים, על עצומה ברוח זו שנשלחה לאו"ם.

"היוזמה למלחמת העולם – לא מראשי מדינות, אלא ממחשב"

לפני מספר שבועות ניצח רובוט מבוסס בינה מלאכותית גיימר אנושי בטורניר של משחק המחשב המורכב Dota 2. את הבוט פיתחה לא אחרת מאשר חברת OpenAI, השייכת לאילון מאסק. OpenAI, כהגדרתה, היא חברה ללא מטרות רווח, שעורכת מחקר ומקדמת חקיקה של "הנתיב לבינה מלאכותית בטוחה", וגם הניצחון המאוד מטריד של הבוט מתוצרתה נועד למעשה להתריע מפני יכולותיה המדהימות ואף המסוכנות של האינטליגנציה המלאכותית.

אלא שכעת, ובעקבות דברי פוטין, נדמה שמאסק הלך צעד אחד נוסף עם נבואות הזעם שלו כשצייץ ש-"סין, רוסיה – בקרוב כל המדינות שלהן מדעי מחשב חזקים – מתחרות על עליונות AI ברמה הלאומית. סביר להניח שהדבר יגרום ל-WW3 (מלחמת עולם שלישית – ג"פ)". מאסק צירף לדבריו קישור לכתבה ב-The Verge שממנה הגיע הציטוט של דברי פוטין.

בתגובה לדברים כתב למאסק אחד מעוקביו בטוויטר, משתמש בשם ג'ייק בלו: "מלחמת עולם אוטומטית. זה מדאיג". היזם השיב לו: "ייתכן שהיוזמה לא תגיע מראשי מדינות, אלא מאחד מה-IA, אם הוא (המחשב מבוסס הבינה המלאכותית – ג"פ) יחליט שמכת מנע מקדימה היא הדרך הסבירה ביותר לניצחון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים