גוגל תשדרג את כלי האבטחה – כדי להילחם במתקפות סייבר פוליטיות

הענקית תשיק "תוכנית הגנה מתקדמת", שאמורה למנוע מהגעה לפרטים אישיים של משתמשים, כמו גם למייל ולקבצים שלהם ● בתחילה יוכלו להשתמש בה מנהלי חברות, פוליטיקאים וגורמים אחרים שלהם חששות אבטחה גבוהים

אבטחת סייבר. צילום אילוסטרציה: BigStock

על רקע האיום הגובר של מתקפות סייבר ופריצות שמקורן במוטיבציה פוליטית, ענקית הטכנולוגיה גוגל (Google) תשדרג את כלי האבטחה שלה עבור חשבונות אונליין, בכדי לספק גישה בטוחה יותר למשתמשים שלה.

בבלומברג (Bloomberg) דווח כי שני מקורות שמכירים את התוכנית של החברה אישרו שבקרוב תשיק אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל, שירות חדש בשם "תוכנית ההגנה המתקדמת" (Advanced Protection Program).

לפי הדיווחים, השירות החדש מציב אוסף של תכונות עבור חשבונות אישיים וכולל גם חסימה חדשה, בכדי להגן על הנתונים של יישומי צד שלישי. התוכנית הזו תחליף את הצורך הקיים באימות של שני גורמים בכדי להגן על חשבונות, בזוג מפתחות אבטחה פיזיים. עם זאת, המקורות ציינו עוד שהמוצר החדש לא יהיה זמין לכל וישווק תחילה למנהלי חברות, פוליטיקאים וגורמים אחרים שלהם חששות אבטחה גבוהים.

מלקחי הפריצה למטה קלינטון

היוזמה של גוגל להדק את אמצעיה הביטחוניים באה בעקבות הפריצה למייל של מנהל הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה, ימים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה. באותה מתקפה נפרצו גם מסדי הנתונים של הוועדה הלאומית הדמוקרטית, ה-DNC – דבר שהעלה חששות בולטים בתחום האבטחה הקיברנטית.

מוקדם יותר, ב-2014, פרסמה גוגל תוכנה עבור ה-USB Security Key, בכדי לשפר את אמצעי האבטחה, כמו אימות נדרש של שני גורמים. השירות החדש ימשיך להשתמש במפתח USB פיזי, אבל הוא מחייב מפתח פיזי נוסף לצורך הגנה רבה יותר. בנוסף, יחסום השירות את התוכניות של הצד השלישי לקבלת גישה ל-Gmail או לנתוני המשתמש – לא רק במייל אלא גם בשירותי גוגל אחרים, כמו לקבצים של המשתמש המאוחסנים ב-Google Drive. כמו כן, תעודכן התוכנית בתכונות חדשות, שמיועדות לשם הגנה על נתוני המשתמש על בסיס מתמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים