נסיך סעודי: "הביטקוין הוא בועה שתתפוצץ יום אחד"

המשקיע המיליארדר, הנסיך אל-ווליד בן טלאל, אמר בראיון שהמטבע הווירטואלי המזנק הוא ה-"אנרון" הבא, והוסיף ש-"זה פשוט לא הגיוני, הדבר הזה לא מוסדר, זה לא בשליטה, לא תחת פיקוח"

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

הנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל, שהוא גם מיליארדר ומשקיע, הזהיר אתמול (ב') כי בועת הביטקוין (Bitcoin) בדרך להתפוצצות.

בן טלאל התנבא בראיון שהעניק ל-CNBC כי המטבע הווירטואלי, ששבר את השיאים של עצמו במהלך סוף השבוע, הוא בועה שתתפוצץ באחד הימים. הוא הוסיף והסביר כי "זה פשוט לא הגיוני, הדבר הזה לא מוסדר, זה לא בשליטה, זה לא תחת פיקוח (של אף בנק מרכזי – ג"פ)".

"אני פשוט לא מאמין בזה. אני חושב שזה אנרון (Enron) בהתפתחות", אמר בן טלאל והתכוון להונאה החשבונאית המסיבית שהביאה את אנרון – ענקית אנרגיה אמריקנית – לפשיטת רגל בסוף 2001.

המטבע הווירטואלי זינק בשבועות האחרונים ועבר במהלך סוף השבוע את רף ה-6,000 דולרים, אם כי מאוחר יותר ירד משיא זה.

טסלה יקרה מדי וסיטיגרופ "משמחת"

יצוין כי בן טלאל מנהל את King Holding, תאגיד ענק שפועל מריאד, בירת ערב הסעודית, שבין הגופים שהוא מושקע בהם נכללות החברות אפל (Apple), טוויטר (Twitter) וסיטיגרופ (Citigroup).

הנסיך הסעודי אמר בראיון כי הוא "מאוד שמח" על ההשקעה שלו בסיטיגרופ והוסיף כי לדעתו למנייתה, שכעת נסחרת בסביבות ה-73 דולר, יש פוטנציאל לעלות אל מעל ל-100 הדולר.

המיליארדר התייחס לשיקולי השקעה שלו ואמר כי ערכה של טסלה (Tesla) "מופרז מדי" מכדי שהוא ישקיע בחברת המכוניות החשמלית של אילון מאסק. "אני מעדיף לא להגיב על זה כי אולי כמה אנשים חושבים שההערכה נכונה, אבל לא מתאים לי להיכנס במחיר הזה. זה יותר מדי בשבילי עכשיו", ציין.

בן טלאל הוסיף וסיפר כי לחברת שיתופי הנסיעות האמריקנית Lyft היה מחיר טוב יותר מאשר זה של המתחרה, אובר (Uber), כשחברת ההשקעות שלו קנתה אותה.

הנסיך מצטרף למתריעים אחרים בשער הביטקוין – ביניהם המנכ"ל של ג'יי.פי מורגן (JP Morgan), ג'יימי דימון – שמזהירים את ציבור המשקיעים מפני הבהלה למטבע. בחודש שעבר כינה אותו דימון "ההונאה הגדולה בהיסטוריה" ואמר כי "המשקיעים הלא חכמים שהשקיעו בביטקוין ישלמו את המחיר".

מו כהן, מנכ"ל הפירמה הפיננסית RSM Gibraltar, אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "יש צורך בגוף אמין שיבדוק את המנפיקים של המטבעות הווירטואליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים