קורפוטוניקס הישראלית הגישה תביעה נגד אפל בגין הפרת פטנטים

הישראלית, המפתחת טכנולוגיית צילום בעדשות כפולות, טוענת שאפל הפרה את זכויות הקניין שלה במצלמות ששילבה במכשירי ה-iPhone 7 Plus ו-iPhone 8 Plus, שהושק רק לאחרונה

צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

קורפוטוניקס (Corephotonics) הישראלית הגישה תביעה נגד אפל (Apple) בגין הפרת פטנטים.

החברה, המפתחת טכנולוגיית צילום בעדשות כפולות, טוענת שאפל הפרה את זכויות הקניין שלה במצלמות ששילבה במכשירי ה-iPhone 7 Plus ו-iPhone 8 Plus, שהושק רק לאחרונה.

החברה טוענת בתביעה, שהוגשה לבית משפט הפדרלי בצפון קליפורניה, שמדובר בשימוש ללא רישוי בארבעה פטנטים שנרשמו על שמה בין השנים 2012 ל-2015.

לפי כתב התביעה מדובר בשני פטנטים שקשורים להרכבה של עדשות טלפוטו זעירות, פטנט אחד שעוסק בזום דיגטלי במצלמות בעלות עדשה כפולה, ופטנט רביעי שעוסק במערכות הדמיה ברזולוציה גבוהה בעלות מספר עדשות.

קורפוטוניקס אף מפרטת בכתב התביעה כיצד הטכנולוגיה שלה לשימוש במצלמה כפולה מבוססת על שתי עדשות בעלות אורך קבוע, אחת עם זווית רחבה ואחת עם יכולת טלפוטו, בדיוק כפי שאפל משתמשת במצלמות הכפולות ששילבה בשני המכשירים.

בוז לפטנטים של קורפוטוניקס

התביעה הוגשה לאחר משא ומתן בין שתי החברות שלא צלח, ויותר מכך – בכתב התביעה מפרטת החברה כיצד הנציג של אפל, "הביע בוז לפטנטים של קורפוטוניקס, ואף אמר לנציגים כי גם אם אפל הפרה אותם, זה ייקח שנים ומיליוני דולרים בדיונים משפטיים לפני שאפל אולי תצטרך לשלם משהו".

החברה הישראלית דורשת תשלום פיצויי נזיקין ועונשין אך ללא שביקשה סכום מסוים. כן ביקשה קורפוטוניקס צו מניעה קבוע כדי למנוע מאפל להמשיך להשתמש בטכנולוגיה בגינה נתבעה, ובעצם בפועל גם איסור ייצור ושיווק של שני המכשירים.

קורפוטוניקס הוקמה ב-2012 בידי פרופ' דוד מדנלוביץ' מאוניברסיטת תל-אביב, וגם המדען הראשי לשעבר. בין המשקיעות בחברה אפשר למצוא את סמסונג (Samsung) ואת אומניוויז'ן (OmniVision) שמייצרות מכלולי מצלמה לטלפונים חכמים בעצמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים