ארה"ב: הרשויות העלו דרישות חדשות בנוגע לעסקת AT&T-טיים וורנר

משרד המשפטים והרשות להגבלים עסקיים דורשים מ-AT&T למכור לאחר המיזוג את אחד הנכסים המרכזיים של טיים וורנר - CNN או DirecTV ● האם הדרישה הזו קשורה לתיעוב שחש טראמפ כלפי רשת החדשות?

האיחוד שמתחיל להתפרק שוב? AT&T-טיים וורנר

משרד המשפטים האמריקני והרשות להגבלים עסקיים של ארצות הברית מסרו ל-AT&T שיהיה עליה למכור את CNN או את DirecTV, אם תממש את כוונתה ותרכוש את טיים וורנר (Time Warner). החברה תצטרך למכור את אחד הגופים לאחר המיזוג.

כמתוכנן, העסקה תספק לענקית הטלקומוניקציה שליטה על נכסי מדיה גדולים כמו HBO ,TBS וכמובן CNN. אבל הרשויות בארצות הברית חושבות שזהו צעד רחוק מדי.

עסקת המיזוג, ששווייה 85.4 מיליארד דולר, צפויה להעניק משמעות נוספת למושג "ענקית תקשורת" בהקשר של AT&T, ועתידה להרחיב את פעילותה מתחום המובייל לעולמות הטלוויזיה והקולנוע. אלה בדיוק הדברים שמהם חוששת הרשות להגבלים העסקיים.

טיים וורנר אוחזת בבעלות על רשתות טלוויזיה כ-CNN ,HBO ו-Cartoon Network, ועל האולפן של ענקית הקולנוע האחים וורנר (Warner Bros) בבורבנק, הסמוכה ללוס אנג'לס. AT&T מצידה חיפשה להתרחב, מאחר ששוק הטלפוניה בארצות הברית רווי למדי וההכנסות של החברה לא עולות בקצב משביע רצון.

האם טראמפ נוקם ב-CNN?

דבר ביצוע העסקה פורסם באוקטובר אשתקד ואמור להסתיים עד סוף השנה הנוכחית, בכפוף לאישור משרד המשפטים בוושינגטון. נראה שהקושי הנוכחי שעלול להיערם לפתחו של המיזוג קשור באופן ישיר לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

במהלך קמפיין הבחירות שלו אמר טראמפ כי הוא מתנגד לעסקה. בהנחה שהנשיא הטיל את כובד משקלו על משרד המשפטים, הרי שנושא מכירת CNN – גוף תקשורת שאותו מתעב טראמפ במיוחד, ושאתו הוא מנהל עימות מתמשך בנוגע לדרך הסיקור שלו – קשור ישירות לכך שאמר בעבר שהוא חושש שביצוע העסקה ירכז יותר מדי כוח בידי גורם אחד בשוק.

הדרישות למכירת CNN אינן רשמיות עדיין, אבל אם יהפכו לכאלה, ההערכות הן ששתי החברות ייקחו את העניין לבית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים