עכשיו זה רשמי: אפל רכשה את Shazam

ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו אישרה כי רכשה את יישום זיהוי ואיתור המוזיקה הוותיק והפופולרי ● הקנייה עתידה לספק לאפל יתרון נוסף במאבקה בחזית שירותי הסטרימינג ● סכום העסקה לא פורסם אך עומד סביב 400 מיליוני דולרים

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

חברת אפל (Apple) אישרה כי רכשה את שירות זיהוי המוזיקה Shazam. על העסקה המתגבשת דיווח לפני יומיים TechCrunch וכעת עם ההודעה הופכים הדברים לרשמיים.

אפל, ששירות ההזרמה שלה גדל במהירות, אבל שעדיין יש לה רק חצי ממספר המנויים בתשלום של המתחרה Spotify, אמרה כי Shazam הוא אחד הפריטים הפופולריים ביותר ב-App Store שלה ושהביקוש לו תמידי ועקבי.

שתי החברות לא גילו את התנאים הכספיים של העסקה, אולם אתרי החדשות הטכנולוגיים Recode ו-TechCrunch, שציטטו ממקורות אנונימיים, טוענים כי הסכום שהשקיעה אפל ברכישה עומד על כ-400 מיליון דולר.

המהלך של אפל עשוי לשפר את ה-Apple Music – שירותי הזרמת המוזיקה של הענקית – אשר כבר מקושר מתוך Shazam. היכולת לזהות שיר היישר מתוך ה-Apple Music או מ-iTunes תהפוך את האזנה לחוויה חלקה אפילו יותר בעבור המשתמשים.

זיווג טבעי לחברות עם תשוקה לחוויות מוזיקליות

"Apple Music ו-Shazam הם זיווג טבעי, וחולקות יחד תשוקה לגילוי מוזיקה ואספקת חוויות מוזיקה נהדרות למשתמשים שלנו", הודיעה אפל בהצהרה אתמול (ב') שבה אשרה את דבר הרכישה.

Shazam, הפועלת מלונדון, אמרה בהצהרה נפרדת כי "אנחנו לא יכולים לדמיין בית טוב יותר בעבור Shazam שיאפשר לנו להמשיך לחדש ולספק קסמים בעבור המשתמשים שלנו".

Shazam – המאפשרת למשתמשים לזהות במהירות שירים, סרטים, תכניות טלוויזיה או פרסומות – היא אפליקציה מובילה כבר מאז תחילתו של העידן החכם. היא התחילה את דרכה עוד לפני המילניום הנוכחי בתור שירות מבוסס טקסט. אלא שכיום, היכולת לזהות שירים במהירות, לעיתים אפילו בתוך שנייה בלבד, ולקשר משתמשים לאפשרויות להזרמה, לאתרי מלים, לקטעים מוזיקליים קשורים, לאמנים – והכל תוך מתן אפשרויות לשיתוף חברתי – הפכו אותה לאופציה פופולרית מאוד בסמארטפונים.

אפל – תסייע להוציא ערך מהאפליקציה

עם זאת יצוין כי חברת Shazam הודיעה רק לאחרונה כי הפכה לרווחית, תודות לפרסום ולהכוונת תנועת משתמשים לאתרים אחרים כגון Spotify ו-Apple Music.

הטכנולוגיה שעליה מתבסס היישום היא גם לא כה חדשנית כבעבר, כיום כשל-Shazam יש יריבים כמו SoundHound וטלפונים חכמים שמצוידים בפונקציות זיהוי מתקדמות יותר מאי-פעם.

מארק מוליגן, הכותב בלוג פופולרי בתעשיית המוזיקה, תיאר את Shazam כ"טכנולוגיה מגניבה ללא מודל עסקי", ואמר כי אפל היא שחקנית נדירה, שיכולה להוציא ערך מהאפליקציה.

לעת עתה לא ידוע אם אפל תמשיך לאפשר ל-Shazam לקשר לאמצעי הזרמה ושירותי מוזיקה אחרים, כמו Spotify ויוטיוב (YouTube) של גוגל (Google), אך הסיכויים לכך לא גבוהים. למעשה יש אין לדעת אם אפל תשמור את האפליקציה בחיים בכלל.

לנוכח דבר הרכישה חשפה חברת Deezer, ששירות המוזיקה שלה בישראל הושק אתמול, כי בכוונתה להשיק בקרוב שירות דומה לזה שמספקת Shazam, ושיכונה Song Catcher.

עם היוודע דבר הרכישה עלו מחירי המניה של אפל בכ-2.0%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים