עובדים ב-ECI הפגינו ליד מטה החברה בפתח תקווה

העובדים הפגינו במחאה על הפיטורים הצפויים בחברה וקיימו תהלוכת מחאה ● מחר (ד'): ישיבת משא ומתן ראשונה בין הצדדים מאז פרוץ המשבר

נמשך הסכסוך בין הנהלת ECI לנציגות העובדים שלה, שמגובה על ידי ההסתדרות, עקב כוונת ההנהלה לפטר כ-100 מתוך 800 עובדיה בישראל. הבוקר (ג') הפגינו עובדים בחברה – בהסתדרות מעריכים את מספרם במאות – מול המטה שלה בפתח תקווה במחאה על הפיטורים, ואף קיימו תהלוכת מחאה ברחוב הסיבים בעיר.

לדברי ההסתדרות ונציגות העובדים, הפיטורים באים בתקופה שבה הצדדים נמצאים במשא ומתן להסכם קיבוצי ראשון ב-ECI. עוד הם טוענים כי ההחלטה על המהלך התקבלה מבלי שקדם לה עדכון של הנציגות וללא קיום הידברות בנושא, כמתחייב. בשבוע שעבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ב-ECI, בטענה שההנהלה פעלה בחוסר תום לב וגררה רגליים בניסיון להימנע מהתקדמות המשא ומתן להסדרת זכויות העובדים.

עוד מלינה נציגות העובדים על פגיעה קשה בהתאגדות ועל ניסיון מתמיד לדה לגיטימציה של הנציגות, תוך התקפות אישיות מצד ההנהלה כלפי ראשיה והעובדים הפעילים בה, לטענתה.

הפגנת עובדי ECI. צילום: דוברות ההסתדרות

הפגנת עובדי ECI. צילום: דוברות ההסתדרות

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, מתח ביקורת חריפה על התנהלות החברה ומסר כי "מדובר בפיטורים שאין להם שום הצדקה, פיטורי נוחות". חלוצי, שקרא להנהלת החברה ולבעלים להתעשת ולפעול לגיבוש פתרון מוסכם למשבר, הדגיש ש-"החברה היא חברה רווחית ויש חלופות נוספות ליעד החיסכון".

לא מדובר בהפגנה הראשונה של העובדים נגד הנהלת ECI מאז פרוץ המשבר: הם כבר קיימו מספר הפגנות וקבלת שבת מול ביתו של שאול שני, בעל השליטה בחברה. מחר עשוי המצב להתקדם לקראת פתרון, עם קיומה של ישיבת משא ומתן ראשונה בין הנהלת ECI לנציגי האיגוד והוועד.

מ-ECI נמסר שההפגנה הסתיימה לאחר שעה בלבד. "אנחנו מכבדים את זכותם של העובדים להפגין ומאחלים לעובדי החברה המשך יום עבודה פורה", צוין בתגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים