סטיב ווזניאק: הייתי קורבן לשוד ביטקוין

לדברי מייסד אפל, הוא נפגע מתרמית שבמהלכה איבד את כל הון הביטקוין שלו - שבעה מטבעות בלבד, אבל כדאי לזכור שכל מטבע וירטואלי שווה, נכון להיום, כ-10,000 דולר

עם הראש בחלל. סטיב ווזניאק. צילום: ניקולס הריסון, מתוך ויקיפדיה

סטיב ווזניאק, מייסד שותף של ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) ואחת הדמויות המיתולוגיות של עמק הסיליקון, אמר באחרונה לקהל שהאזין לו בפסגת העסקים הגלובלית 2018, ה-ET GBS, שהתקיימה בניו-דלהי, כי שבעה מטבעות ביטקוין נגנבו ממנו בהונאה.

זה אולי לא נשמע הרבה, אבל כדאי לזכור שכיום, ולאחר אין ספור תנודות וטלטלות, עומד מחיר כל יחידה של המטבע הלוהט על כ-10,000 דולר, משמע – שווזניאק איבד למעשה סכום של כ-70 אלף דולר.

נכון, עבור ווזניאק המיליונר, אבדן סכום שכזה הוא כנראה לא נזק גדול מדי. ובכל זאת, יש משהו מביך ומדאיג בגילוי של האופן שבו נשדד ממנו הכסף. הוא תיאר שמישהו פשוט רכש ממנו את הביטקוין אונליין באמצעות כרטיס אשראי גנוב ולאחר מכן ביטל את התשלום – כך לפי פרסום של השלוחה ההודית של ה-Economic Times. "זה היה כל כך קל!", סיפר ווזניאק לשומעיו.

ווזניאק משבח את הביטקוין ודומיו

למרות הגניבה, בעבר, ואף באירוע הנוכחי, שיבח ווזניאק את הרעיון של המטבעות הקריפטוגרפיים. "זה מתמטי, זה טהור, זה לא יכול להשתנות", אמר.

ב-2017 אמר ווזניאק ל-CNBC שקנה את מטבעות הביטקוין שלו ב-700 דולר ליחידה, לאחר שצפה בעליית המטבע המסחררת. עם זאת, הוא סיפר שלאורך הזמן מכר את מרבית המטבעות שהיו ברשותו ובחר לשמור רק קומץ – בעיקר כיוון שהיה אדיש לדרמות הרבות סביב העליות והירידות התכופות בערך המטבע.

לפי דבריו, הוא רכש את הביטקוין בתור "ניסוי", ולא כהשקעה, וזאת הסיבה לכך שבסופו של דבר נפטר מהמטבעות. "לא רציתי לעקוב אחרי המחיר כל יום", אמר, והוסיף וסיפר ש-"מכרתי הכל חוץ מאחד. זה הספיק לי בכדי להתנסות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים