יוטיוב מנסה תכונת AI חדשה שמספקת רקעים לסרטונים

החבר החלה לבחון על הפלטפורמה שלה חידוש שירענן את סרטוני הווידיאו: רקעים מתחלפים מבוססי בינה מלאכותית

תקלה לילית. יוטיוב

בינה מלאכותית – האם היא מסכנת את האנושות, כפי שטוען היזם והמיליארדר אילון מאסק, או שמא היא תורמת באופן ניכר להתפתחות בני האדם? כך או כך, לצד הסוגיה הרת הגורל, הבינה המלאכותית יכולה לשמש גם לדברים חמודים כמו רקעים לסרטונים.

גוגל (Google), החברה האם של יוטיוב (YouTube), חשפה באחרונה שהיא עובדת על פיתוח טכנולוגיית עריכת וידיאו שמבטלת את הצורך באחד הכלים הנפוצים ביותר: רקע המסך הירוק.

באמצעות שיטה חדשה – שמטביעה דרך הנייד ובזמן אמת פילוח וידיאו (Video Segmentation) ועושה שימוש בבינה מלאכותית וביכולת למידת מכונה – תאפשר הענקית למשתמשים להחליף את הרקע על הסרטון שלהם לשלל אפשרויות מלבבות לפי בחירתם.

הכלי כבר נמצא בבדיקה ביוטיוב, והוא קל לשימוש, ממש כמו החלת הפילטרים על צילומי הסטילס, שבה כבר הורגלנו בזכות סנאפצ'ט (Snapchat) ומשבטיה הרבים, למשל אינסטגרם (Instagram).

גוגל נכנסת לפרטים טכניים ארוכים של התכונה החדשה בבלוג המחקר שלה, אך מסכמת את הדברים יפה בהערה: "טכנולוגיית הפילוח החדשה שלנו מאפשרת ליוצרים להחליף ולשנות את הרקע, וללא מאמץ להגדיל את ערך הייצור של הסרטונים בלי כל ציוד מיוחד".

גרסת בטה לקבוצת יוצרים מצומצמת

התכונה הועלתה לאפליקציה של יוטיוב, אך לצערם של חובבי החידושים מושקת כעת רק לקבוצה מוגבלת של יוצרי תוכן, בגרסת בטה. בנוסף, לעת עתה כלי החלפת הרקעים קשור לפורמט הסטוריז של יוטיוב, המכונה Reels ושהושק לפני מספר חודשים – שהוא למעשה עוד שיבוט של המצאה שמקורה בסנאפצ'ט.

יוצרים שהתנסו בתכונה טוענים שהאפקט עדיין לא מושלם, אבל בהחלט מרשים, בהתחשב בכך שזו גרסת בטה ראשונית.

גוגל מציינת שההשקה המוגבלת היא על מנת לבחון את הטכנולוגיה והוסיפה וכתבה כי "בתוך שאנחנו משפרים ומרחיבים את טכנולוגיית הפילוח שלנו להתוויות רבות יותר, אנחנו מתכננים לשלב אותה בשירותי המציאות הרבודה שלנו".

מכשיר ה-Pixel 2 של החברה כבר מציג מצב תמונת דיוקן, שמופעל באמצעות בינה מלאכותית. בהתחשב בכך קל להבין שגוגל מאמצת את הטכנולוגיה ללכידת וידיאו בנייד ומיישמת אותה הלאה, על פלטפורמות נוספות בבעלותה.

מתעניינים בבינה מלאכותית? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Future of AI של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים