לאחר הריגת רוכבת אופניים: אובר הפסיקה את ניסוי המכוניות האוטונומיות

ענקית שיתופי הנסיעות הודיעה כי היא עוצרת את פיילוט המכוניות האוטונומיות שלה, והבטיחה לשתף פעולה עם החוקרים בבדיקת פרטי התאונה הקשה , שאירעה באריזונה ● זהו ככל הנראה מקרה ראשון שבו הטכנולוגיה המתקדמת של כלי הרכב גורמת ישירות למוות

אובר

ביום א' בלילה פגעה מונית, השייכת לצי מכוניות בנהיגה עצמית של אובר (Uber), ברוכבת אופניים בטמפה שבאריזונה, ארצות הברית. הנסיבות המדויקות של התאונה עדיין לא ברורות.

לדברי משטרת טמפה, בסביבות השעה 22:00 נסעה המכונית במצב נהיגה עצמית כשהיא מאוישת גם בנהגת אנושית לצורכי ביטחון, אך לא ברור בשלב זה אם הנהגת ניסתה להתערב באירועים שקרו ושגרמו לתאונה הקשה.

באריזונה אין דרישה על פי חוק שמכונית אוטונומית תכיל בן אנוש. למדינה יש תקנות מתונות למדי בנושא, דבר שהופך אותה למוקד משיכה בעבור חברות רכב לנהיגה עצמית, כמו אובר, שבוחרות להפעיל בה תכניות פיילוט בתחום.

מדובר בתאונה ראשונה מסוגה, שבה מוצא את מותו אדם ככל הנראה בגלל המנגנון האוטונומי וללא מעורבות אנושית כלל. אלא שהמקרה המצער מצטרף לרשימה הולכת וגדלה של תקריות וכשלים במערכות הנהיגה העצמית – ב-2016 נהרג אדם כאשר מכונית הטסלה (Tesla) שלו, שהייתה במצב נהיגה אוטומטי, התנגשה במשאית – החקירה קבעה כי הנהג היה אחראי על התאונה; בשנה שעברה, אחת המוניות בצי האוטונומי של אובר, שנמצא בבדיקה, התהפכה על צדה כאשר הנהג המלווה לא הספיק לעצור את התאונה; מכונית שברולט (Chevrolet) בנהיגה עצמית התנגשה גם היא ופגעה באופנוען בסן פרנסיסקו, בתקרית שגררה תביעה מורכבת בנוגע לגורם שיישא באשמה בגינה.

כל תכניות בדיקת הטכנולוגיה מטעם אובר מושעות

אובר הודיעה כי היא עוצרת ומשעה את תכנית המוניות שלה בטמפה – כמו גם תכניות דומות בפיניקס, פיטסבורג, סן פרנסיסקו וטורונטו – עד שתוכל לקבל מידע נוסף על האירוע.

ענקית שיתופי הנסיעות אישרה כי הרכב נסע במצב אוטונומי עם נהגת ביטחון, שישבה מאחורי ההגה במהלך התאונה. היא הייתה האדם היחיד ששהה ברכב בזמן האירוע, ולא נפצעה כתוצאה מהתאונה, אמר דובר אובר, שסירב למסור פרטים נוספים על זהות הנהגת או על כישוריה.

הרכב הפוגע נמצא כרגע ברשות המשטרה, שבוחנת אותו וכן נתונים מהמצלמות הרבות של חיישני כלי הרכב, שישמשו ללא ספק כאמצעי מכריע בידי החוקרים לצורך קביעת גורם התאונה הקטלנית.

"ליבנו יוצא אל משפחת הקורבן", אמר דובר אובר ל-The Verge. "אנו משתפים פעולה באופן מלא עם הרשויות המקומיות בחקירת האירוע".

אמש, בשעה 19:30 לפי שעון ארה"ב צייץ גם מנכ"ל אובר, דרה קוסראשהי, בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו את תנחומיו למשפחת ההרוגה: "חדשות עצובות להפליא מאריזונה. אנחנו חושבים על משפחת הקורבן תוך כדי עבודה עם רשות אכיפת החוק המקומית במטרה להבין מה אירע".

יצוין כי בחודש אפריל הייתה אמורה גם קליפורניה להתחיל לאפשר בדיקות של רכבים אוטונומיים ללא נהג אנושי ברכב, אבל כעת לא ברור אם התאונה עלולה לחולל תהפוכות בתכניות אלו בפרט או בהתקדמות בחינת הטכנולוגיה בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים