יוטיוב: פרסומות של מותגים מובילים הוצגו לצד סרטוני שנאה ופדופיליה

מודעות של 300 ענקיות, כמו פייסבוק, סיסקו ונטפליקס, הועלו בערוצי יוטיוב שמקדמים פדופיליה ותנועות קיצוניות כמו ארגוני ניאו-נאצים - כך על פי תחקיר של CNN ● החברה בתגובה: "אנחנו עובדים עם המפרסמים ומסדירים את הדברים"

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

פרסומות של מותגים של 300 חברות, בהן המובילות בעולם בתחומים כמו טכנולוגיה, הלבשה ותקשורת, שימשו "ללא ידיעתם לסיוע במימון" ערוצים קיצוניים ביוטיוב (YouTube) – כך עולה מתחקיר שערכה רשת CNN ושפורסם ביום ו' האחרון.

על פי ממצאי התחקיר, הסרטונים שאליהם הוצמדו הפרסומות הללו מקדמים לאומנים לבנים, נאצים, פדופיליה, תיאוריות קונספירציה ותעמולה צפון קוריאנית.

בין החברות נכללים השמות והמותגים של אמזון (Amazon), סיסקו (Cisco), פייסבוק (Facebook), מיקרוסופט (Microsoft), לינקדאין (LinkedIn), מוזילה (Mozilla), נטפליקס (Netflix), אדידס (Adidas), הרשי ושות' (Hershey Co.) ורשת מלונות הילטון (Hilton).

עוד נכללות ברשימה המפוקפקת, שלא בטובתן, חמש סוכנויות ממשלתיות בארצות הברית, בהן משרד התחבורה והמרכז לבקרת מחלות ומניעתן. מכאן שייתכן בהחלט שבאופן ציני במיוחד, מי שמימן חלק מהתוכן החמור שהתפרסם בפלטפורמה של ענקית סרטוני הווידיאו הוא הציבור האמריקני.

איך מסננים את מסת התכנים האינסופית?

לזכותה של יוטיוב אפשר לציין את הנתונים המעידים על מסת התכנים האינסופית שמתפרסמת בה – מדי דקה מועלות באתר 400 שעות של תוכן והמערכת שבה משתמשת החברה פועלת עם מעט התערבות אנושית. כך קורה שתוכן מזיק וקיצוני יכול להישאר ביוטיוב עד שהוא מסומן ומתקבלת עליו תלונה.

יחידת Mountain View של החברה, הממוקמת בקליפורניה, נועדה לבלום את הבעיה באמצעות הגבלות על הערוצים המסוגלים להפעיל מודעות ולהרוויח הכנסות משותפות עם החברה האם, גוגל (Google).

מחאה של מפרסמים וחקירות מטעם הרשויות

יצוין כי זו לא הפעם הראשונה שמקרה כזה קורה ביוטיוב: בשנה שעברה משכו כמה וכמה נותני חסות ומפרסמים את הפרסומות שלהם מהשירות, כש-BuzzFeed גילה כי אלה הופיעו בסרטונים המקדמים דברי שנאה ותכנים קיצוניים אחרים, כמו פדופיליה.

התנהלותן של אלפבית (Alphabet), הבעלים של גוגל, ושל ענקיות הטכנולוגיה האחרות, בעיקר פייסבוק (Facebook), זוכה באחרונה לביקורת קשה ולבחינה מחודשת של סוכנויות ממשלתיות, ארגוני זכויות אדם, משתמשים ואמצעי תקשורת, בגין הפרות לכאורה של פרטיות המשתמשים.

מוקדם יותר החודש הגישו 20 קבוצות לזכויות אדם תלונה לוועדת הסחר הפדרלית של ארצות הברית, ה-FTC, שטוענת שיוטיוב מפרה את חוקי הפרטיות של ילדים. הם קראו לוועדה להורות לחברה לשלם "עשרות מיליארדים" כפיצוי על הרווחים הלא חוקיים שלה, כמו גם לבצע שינוי דרסטי באופן שבו היא מטפלת בתוכן שבו צופים ילדים.

דוברת יוטיוב מסרה בתגובה ל-CNN כי "יצרנו שותפות עם המפרסמים שלנו כדי לערוך שינויים משמעותיים בדרך שבה אנחנו מתקרבים למונטיזציה ביוטיוב עם מדיניות מחמירה יותר, בקרות טובות יותר ושקיפות רבה יותר. כשאנחנו מוצאים שמודעות מוצגות בטעות בצמוד לתוכן שאינו תואם למדיניות שלנו, אנחנו מסירים אותן מיד. אנחנו יודעים שגם כשהסרטונים עומדים בהנחיות המפרסמים שלנו, לא כל הסרטונים יהיו מתאימים לכל המותגים. אנחנו מחויבים לעבוד עם המפרסמים שלנו ולתקן את הדברים". התגובה לא מציינת מדוע הדבר נמשך, על אף שהוא הוצף בפני אנשי יוטיוב כבר מזמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים