בנק קרדיט סוויס השקיע רבע מיליארד דולר בקרן של מריוס נכט

הבנק השני בגודלו בשווייץ משקיע ב-aMoon 2, אחת משלוש הקרנות שהקימו נכט וד"ר יאיר שינדל, שמצידה משקיעה בחברות טכנולוגיה רפואית בשלב התפתחות אמצעי עד מאוחר

פורש מצ'ק פוינט. מריוס נכט. צילום: קובי קנטור ז"ל

קרן הון-הסיכון aMoon 2 של מריוס נכט, ממקימי צ'ק פוינט (Check Point), הודיעה היום (ד') שבנק קרדיט סוויס (Credit Suisse), השני בגודלו בשוויץ, השקיע בה רבע מיליארד דולר.

לפני כחודש הודיעה הקרן שגייסה 200 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. בכך היא מתקרבת ליעד הגיוס של מנהליה – חצי מיליארד דולר.

קרן aMoon הוקמה על ידי נכט וד"ר יאיר שינדל, שמשמש כמנכ"ל שלה. מטרתה היא לממן סטארט-אפים שמשקיעים בטכנולוגיה בתחום הבריאות, תרופות, מכשור רפואי ודברים נוספים שקשורים בעולם הרפואה. היא מפעילה שלוש קרנות: aMoon 1 ו-2, ו-aMoon Velocity.

הקרן הראשונה, שמומנה כולה על ידי נכט וסכומה עומד על כ-200 מיליון דולר, משקיעה בחברות בתחום הטכנולוגיה הרפואית בשלבי פיתוח ראשוניים. עד כה היא השקיעה ב-16 חברות סטארט-אפ, רובן ישראליות. הקרן השנייה משקיעה בחברות בשלב התפתחות אמצעי עד מאוחר, כלומר: כאלה שכבר משווקות את המוצר שלהן, או שיש להן לפחות מוצר עובד. סכום הקרן, כאמור, עתיד להגיע לחצי מיליארד דולר והיא משקיעה בחברות בארצות הברית, באירופה ובישראל. עד כה השקיעה aMoon 2 בשלוש חברות. הקרן השלישית תשקיע בחברות פורצות דרך בתחום הטכנולוגי או בכאלה שעוסקות בפיתוח טכנולוגיות שמביאות את הרפואה לאזורים נידחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים