קליפורניה: עוד צעד גדול להחזרת ניטרליות הרשת

במדינה לא שועים לביטול תקנות הניטרליות על ידי ה-FCC ● בסוך השבוע אישר הפרלמנט הצעת חוק שתחזיר את התקנות לתוקף בקליפורניה ● כעת עוברת ההכרעה לסנאט ולמושל של המדינה

החלטה לטובת תומכי תקנות ניטרליות הרשת. צילום: Designer491, BigStock

האסיפה הכללית של מדינת קליפורניה העבירה בסוף השבוע באופן גורף חוק לשמירה על ניטרליות הרשת, האוסר על ספקי אינטרנט ליישם שיטות מפלות. הצעת החוק עברה באסיפה ברוב של 59 מול 18.

החוק מכונן מחדש תקנות להגנה על ניטרליות הרשת, שאותן ביטלה רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית, ה-FCC, בדצמבר האחרון. ההצעה, שעדיין צריכה לעבור בסנאט הקליפורני כדי להיכנס לתוקף, אוסרת על ספקיות שירותי אינטרנט וחיבור לניידים לנטר קצבי העברת נתונים לפי שיקוליהן או לתעדף אתרי אינטרנט ואפליקציות מסוימים על פני אחרים.

לא רק קליפורניה

כאשר ה-FCC הצביעה על חיסול הגנות ניטרליות הרשת, שנכנסו לתוקפן בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא, היא גם קבעה כלל שלפיו מדינות בארצות הברית אינן יכולות לחוקק גרסאות משלהן של תקנות אלה. אבל מדינות שונות מצאו דרך לעקוף את הקביעה הזו.

למורת רוחה של ועדת התקשורת הפדרלית, חקיקה דומה לזו שנמצאת כעת בהליך מואץ בקליפורניה הוצעה גם ב-30 מדינות אחרות בארצות הברית, כשאורגון, ורמונט ומדינת וושינגטון כבר חוקקו חוקים משלהן בנושא. מושלים בשש מדינות אחרות הגנו על ניטרליות הרשת בצו מנהלי – הליך מקובל לביצוע.

קליפורניה, שיש לה מושל דמוקרט, נלחמה במאמצי הדה-רגולציה של ממשל טראמפ בעבר בנושאים שונים, שמרביתם אינם קשורים לאינטרנט או לטכנולוגיה, כמו תקני פליטות הגזים במדינה. כעת נדרש אישור הסנאט של המדינה להחלטה ואז יצטרך המושל, ג'רי בראון, להחליט אם לאשר את ההחלטה ולהפוך אותה לחוק. יש לו ארכה עד ל-30 בספטמבר בכדי לעשות זאת.

האם וריזון האטה בכוונה את מכבי האש?

נראה כי הצעת החוק זכתה לתנופה מסוימת לאחר דיווחים שענקית הטלקומוניקציה וריזון האטה את מהירות נתוני מכבי האש של מחוז סנטה קלרה, מה שהקשה מאוד על התקשורת בין הכבאים ובינם לבין המטה, ולעיכוב בטיפול בשריפות. וריזון טענה כי התקרית נבעה מטעות בשירות הלקוחות ושאין לה "קשר לניטרליות הרשת". אף על פי כן, מפקד כוחות לוחמי האש של מחוז סנטה קלרה, אנתוני באודן, ציין ש-וריזון נזכרת בתביעה שהגישו מכבי האש יחד עם חברות טכנולוגיה, בהן מוזילה, ושמערערת על ביטול תקנות ניטרליות הרשת על ידי ה-FCC.

"לאור הניסיון שלנו, יחידת מכבי האש מאמינה כי סביר להניח ש-וריזון תמשיך להשתמש בדחיפות שיש לשירותי חירום עבור בטיחות הציבור ובאירועים קטסטרופאליים בכדי לכפות על סוכנויות ציבוריות (לרכוש – ג"פ) תכניות בעלות גבוהה יותר", נכתב בתביעה. התובעים הוסיפו והבהירו שהמטרה של ההתנהלות הזו של החברה, כמו של ספקיות רשת אחרות, היא שבסופו של דבר, המוסדות הללו ישלמו יותר באופן משמעותי, "גם אם זה אומר פגיעה מסוכנת בביטחון הציבור במהלך המשא ומתן".

ההאשמות, אם יימצאו נכונות, מצביעות בבירור על הסיבה לצורך בתקנות ניטרליות חיות ובועטות. מנגד, טענת ה-FCC בראשות אג'יט פאי – היו"ר הרפובליקני שלה מאז כניסת דונלד טראמפ לבית הלבן – היא שהתקנות הישנות הפריעו להתנהלות השוק החופשי ולכן, היא בחרה לקדם מינימום התערבות רגולטורית בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים