מה הציגו החברות הישראליות בתערוכת הערים החכמות בברצלונה?

14 חברות סטארט-אפ ישראליות השתתפו בתערוכהף שנערכה בשבוע שעבר בברצלונה ● קארביין רוצה לשנות את התשתיות של מוקדי החירום, וכיצד חברה מאילת מנהלת ציי משאיות בשוק האירופי? ● חלק ראשון

כנס הערים החכמות בברצלונה בשנה שעברה. צילום: פלי הנמר

הכותב ופלי הנמר היו שליחי אנשים ומחשבים לכנס ולתערוכה בברצלונה.

בשבוע שעבר סיקרנו את מה שהציגו העיריות הישראליות השונות בתערוכת הערים החכמות הגדולה בעולם, Smart Cities, שנערכה באחרונה במרכז הירידים Fira בברצלונה. היום (ב') אנחנו מציגים לכם מקבץ ראשון של מה שהציגו 14 הסטארט-אפים הישראליים שהשתתפו בה. כבכל שנה, התצוגה הישראלית – של החברות כמו גם של העיריות – משכה התעניינות רבה מצד קהל המשתתפים.

אחת החברות הישראליות שהציגו בתערוכה הבינלאומית היא קארביין, שעברה מיתוג מחדש, לאחר שנוסדה ב-2014 כריפורטי. מטרתה היא לשנות את הדרך שבה אזרחים מתקשרים עם רשויות החירום. על המשקיעים הבולטים בה נמנה ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק.

רועי דונסקוי, סמנכ"ל המכירות והפיתוח העסקי לישראל של קארביין. צילום: ענבל מרמרי

רועי דונסקוי, סמנכ"ל המכירות והפיתוח העסקי לישראל של קארביין. צילום: ענבל מרמרי

רועי דונסקוי, סמנכ"ל המכירות והפיתוח העסקי לישראל של החברה, אמר כי היא מעוניינת שהמוצר שלה יהפוך לסטנדרט של תשתיות החירום הלאומיות בעולם כולו. "זוהי תשתית המספקת תקשורת ומידע חכם מהאזרחים למוקדי החירום ומאפשרת לאחרונים לייעל ולשדרג את השירות שהם נותנים לתושבים – הן במקרי חירום והן בשגרה", הוסיף.

בתערוכה חשפה קארביין מערכת חדשה לדיווח חכם למוקדי החירום, שמאפשרת לעשות זאת ללא צורך באפליקציה. בכך היא מבדלת את עצמה מפתרונות דומים, בין היתר מהפיתוח הראשון שלה, C-Now, שמוטמע גם במספר רשויות בישראל.

דונסקוי הסביר כי "הדיווח בפתרון החדש מבוסס על מיקום מדויק, ואפשר לדווח גם באמצעות שידור וידיאו חי ממקום האירוע. עובדה זו מאפשרת למוקד ללמוד את הסיטואציה המדווחת מהר יותר, ולשלוח את הסיוע המתאים והיעיל ביותר למיקום המדויק שעליו דווח".

לפיתוח זה יש מוצר נלווה – ממשק המשרת את כוחות החירום, כך שכל הדיווחים מהשטח מוצגים על גבי מפה בכל רגע נתון, בזמן אמת. דבר זה מאפשר לתעדף אותם טוב יותר.

קארביין רשמה פטנטים על מרבית הפיתוחים הללו. היא מעסיקה יותר מ-60 עובדים בשלושה אתרים: בתל אביב, בניו-יורק ובמקסיקו. לפני כחודש סיימה החברה סבב גיוס של 15 מיליון דולר, במטרה להרחיב את השיווק ברחבי העולם, כולל בישראל, עם דגש על ארצות הברית.

לנהל את ציי המשאיות בעולם

Trucknet מאילת, שהוקמה ומנוהלת על ידי היזם חנן פרידמן, הציגה בכנס מערכת מבוססת ענן המבצעת מיטוב (אופטימיזציה) על ידי שימוש מושכל בנתוני תובלה. המערכת מסייעת לחברות המפעילות ציי משאיות לנהל טוב יותר את הניידות של המשאית.

בין היתר, המערכת יודעת לסנכרן בין ביקוש לשירותי הובלה לבין משאיות, ולדאוג לכך שמשאית שפרקה מטען לאחר נסיעה של כמה מאות קילומטרים לא תחזור ריקה, אלא תאסוף בדרך מטען ממקום אחר, שבאותו הרגע ממתין למענה.

לדברי פרידמן, "30% מכלל הנסיעות של משאיות ואוטובוסים בעולם מבוצעות כשהם ריקים. כתוצאה מכך יש צריכה מיותרת של דלק, עוד זיהום אוויר וגודש נוסף בכבישים". הוא ציין כי "חברות נאבקות על מנת לייעל את נסיעות הצי שלהן, מתמודדות עם קשיים לשמר ולשפר רווחיות וכל זאת בשוק תחרותי מאוד. פתרונות שיתוף הנסיעות הקיימים מתמקדים בהיבטי 'המייל האחרון' ובשילוח הסופי של מטענים קטנים".

חנן פרידמן, מנכ"ל Trucknet. צילום: באדיבות החברה

חנן פרידמן, מנכ"ל Trucknet. צילום: באדיבות החברה

פרידמן הסביר שהפלטפורמה מקבלת מידע נרחב מחברות הובלה שונות וכל נסיעה מבוססת על נתוני GPS ו-TMS. עוד הוא אמר כי המערכת נבחנת באופן קבוע בכדי להעריך את היעילות שלה. "אנחנו מאבחנים חוסר יעילות ואלגוריתמים במערכת מאתרים הזדמנויות לנסיעות שיבטיחו את ייעול מהלך הנסיעה", אמר." "התהליך מתבצע בדומה לניהול צי רכב בחברה באמצעות מערכת, אך הפעם על בסיס רחב הרבה יותר, תוך לקיחה בחשבון של נסיעות כלל החברות המעורבות".

על הצד הטכנולוגי של המערכת העיד פרידמן: "הפתרון המבוסס על אלגוריתמים חכמים שפיתחנו. הוא היחיד שמסנכרן בין כל הגורמים השותפים לתהליך ההובלה – חברות המטען, נהג המשאית והלקוחות שרוצים להזמין שירותי מטען. המערכת שלנו מתממשקת עם כל המערכות שפועלות בזירה זו, כאשר המודל העסקי שלנו הוא גביית עמלה מכל חיבור מוצלח שאנחנו עושים".

לדבריו, השוק שבו Trucknet פועלת נאמד ב-394 מיליארד דולר, כאשר 78% ממנו מבוססים על תחבורה יבשתית והוא צפוי לגדול ב-21%. כמעט רבע – 24% – מהעבודות בשוק מתבצעות במיקור-חוץ. המערכות של החברה משרתות 200 אלף משאיות בצרפת, מתוך שוק שנאמד ב-380 אלף משאיות. לדברי פרידמן, מספר הטרנזקציות שמבוצעות באמצעות המערכת עומד על 5,000. עד היום גייסה החברה כ-12 מיליון יורו, כאשר הגיוס נעשה על פי שווי חברה של 50 מיליון יורו.

הקשר עם צרפת החל לאחר שהמשרד להגנת הסביבה בחר בחברה לייצג את ישראל בתערוכה בינלאומית בפריז. נציגי ממשלת צרפת ראו את הפתרון שלה, שהיה אז בחיתוליו, בתוך זמן קצר חיברו את אנשי Trucknet עם הגורמים הרלוונטיים והחברה נכנסה לשוק הענק הזה.

ומה לגבי ישראל? "עשינו בארץ פיילוט על 300 משאיות", אמר פרידמן. "בימים אלה אנחנו חוזרים לארץ, לאחר שלמדנו את הצרכים ועל סמך הניסיון שצברנו במקומות אחרים, ואנחנו מקווים להטמיע את המערכות, גם בשוק קטן יחסית כמו ישראל".

דיווחים נוספים על החברות הישראליות שהציגו בתערוכה – בהמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים