ג'ק מא, מייסד עליבאבא, הוא קומוניסט

כלי תקשורת סיני של המפלגה עשה "אאוטינג" לאיש שהביא לעולם את ענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא ולמי שהוא כיום הסיני העשיר ביותר שעודו בחיים, וחשף רשמית שהוא חבר המפלגה הקומוניסטית

ג'ק מא, המייסד והבעלים של עליבאבא וקבוצת ANT. צילום: יח"צ

ג'ק מא, מייסד ויו"ר קבוצת התאגיד הסיני הענקי עליבאבא (Alibaba Group Holding), נחשף בתקשורת המקומית בארצו כחבר המפלגה הקומוניסטית הסינית, ה-CPC. את הדברים פרסם ה-People's Daily, היומון הרשמי של המפלגה, אתמול (ב').

העיתון פרסם באותו יום מאמר שבו ציין כמה יזמים, כולל מא, שהממשלה מתכוונת לכבד על תרומתם לרפורמה ולפתיחת הכלכלה של סין. לפי הדיווחים, מא כבר הוצג כחבר המפלגה הקומוניסטית בעבר באירועים שאירחה הממשלה, אבל עד כה הוא מעולם לא הודה בעובדה בפומבי.

"מא, 54, חבר ב-CPC, היה כוח מניע עצום לביקושים המקומיים", נכתב בעיתון המפלגה, שגם ציטט את נימוקי הגוף הבוחר את היזמים שיזכו להערכה הרשמית בהצהרה לתקשורת, שקבע כי: "תחת הנהגתו של מא עליבאבא מדורגת בין 10 החברות המובילות בעולם במונחי שווי שוק, מה שהופך את סין לשחקנית מובילה בתעשיית המסחר האלקטרוני הבינלאומית, במימון אינטרנט ובמחשוב ענן, המפיצה מספר רב של יזמים וסטארט-אפים".

לא ברור בדיוק ממתי הפך מא לחברה רשמי במפלגה והאם מידע זה הוסתר מחשיפה רשמית עד כה, או שהמיליארדר המשפיע הצטרף למפלגה רק לאחרונה.

המאמר ציין גם כי רובין לי, מנכ"ל Baidu – מנוע החיפוש הראשי של סין, ופוני מא, יו"ר ענקית האינטרנט טנסנט הולדינגס, יזכו אף הם באות הכבוד.

יצוין כי השערות על קשריו של מא עם השלטונות היו תמיד בשטח. ביל בישופ, המוציא לאור של Sinocism –  ניוזלטר העוסק בהרחבה בסין – אמר לביזנס אינסיידר כי חשיפת מא כחבר המפלגה לא מפתיעה רבים שעקבו אחר הצלחתה המסחררת של עליבאבא, שאותה ייסד מא ממש מאפס. "אף אחד לא הטיל ספק בכך שעליבאבא צריכה להיות קרובת ל-CPC בכדי לשרוד", טען בישופ, אם כי דאג לציין בדבריו את העובדה שיש בנמצא חברות טכנולוגיה סיניות אחרות הצליחו לבנות הצלחה גדולה מבלי להתחייב למפלגה השלטת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים