הצרות של וואווי ממשיכות, והפעם – בניו-זילנד

שירותי המודיעין של המדינה הודיעו כי הם אוסרים את השתתפותה של החברה הסינית באספקת ציוד רשתות לחברות מקומיות, על רקע חששות אבטחה ● בכך מצטרפת המדינה לארצות הברית ולבריטניה

שוקעת. וואווי

וואווי מתמודדת כעת עם תקופה קשה, כשממשלים מסוימים אוסרים עליה לספק ציוד לתשתיות תקשורת, ובמרכזם הממשל האמריקני. כעת מצטרפת לאיסור ניו-זילנד.

שירותי המודיעין של ניו-זילנד הודיעו לפני ימים אחדים כי הם אוסרים את השתתפותה של החברה הסינית באספקת ציוד רשתות לחברות במדינה, על רקע חששות אבטחה.

ספקית התקשורת הניו-זילנדית Spark מסרה שהיא לא יכולה להשתמש בציוד של וואווי ברשת הדור החמישי שלה, בעקבות התערבות מצד לשכת האבטחה במשרד התקשורת של המדינה.

בהצהרה נפרדת הודיע מנכ"ל משרד התקשורת בוולינגטון ש-"סיכון אבטחה משמעותי זוהה על ידי הסוכנות כאשר בחנה את תכניותיה של Spark". מדיניות משרד התקשורת הניו-זילנדי מתייחסת לתשתיות תקשורת כאל "יעד מושך במיוחד עבור מדינות המבקשות לבצע פעולות של ריגול, חבלה או התערבות פנימית, או עבור גורמי פשיעה המעוניינים לנצל עסקים ואנשים פרטיים בניו-זילנד".

יצוין כי וואווי מספקת ציוד רשתות לספקי תקשורת במדינות אירופיות רבות, בהם, למשל, ל-וודאפון ולבריטיש טלקום.

מכל מקום, וואווי, שהמטה שלה שוכן בשנזן שבדרום סין, מתמודדת בחודשים האחרונים עם חששות אבטחה מצד ממשלים שונים. בארצות הברית חוקק בקיץ חוק האוסר על גורמי ממשל להשתמש בטכנולוגיה של החברה, ובאחרונה אף דווח כי גורמי ממשל בוושינגטון פועלים מול מקביליהם במדינות רבות, בניסיון לשכנעם לוותר על שימוש בציוד של וואווי גם על רקע מלחמת הסחר של ארצות הברית מול סין. גם בבריטניה הוחל בבדיקת ציוד של החברה בשל פרצות אבטחה, וביולי האחרון מסרה הממשלה הבריטית שהיא יכולה להבטיח רק בצורה חלקית ש-"הציוד של וואווי מתאים לדרישות האבטחה הלאומיות". בגרמניה, חברי פרלמנט פנו לגורמי ממשל בדרישה לאסור על חברות סיניות, בהן וואווי, לקחת חלק בפריסת רשתות הדור החמישי במדינה.

מנהל וואווי בניו-זילנד מסר בתגובה כי החברה "מבקשת לקיים פגישה דחופה עם השרים וגורמי הממשל הרלוונטיים, על מנת להבין את עמדת הממשלה ולקבל הבהרות לגבי המשך התהליך". לדבריו, החברה לא קיבלה כל נימוק להחלטת סוכנות המודיעין והיא לא מהווה כל איום על עסקים במדינה. "תמיד היו לנו קשרים טובים עם הממשלה ועם חברות אחרות בניו-זילנד", אמר המנהל על החברה, שפועלת במדינה מאז 2005.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים