דיווח: "ישראל אישרה ל-NSO למכור לסעודיה את הרוגלה שלה"

ההסכמה למכירת הרוגלה נעשתה במסגרת שיתוף הפעולה בין ישראל וסעודיה במאבקן באיראן, כך על פי הדיווח ● תוכנת הריגול של חברת הסייבר ההתקפי הישראלית קשורה בעקיפין לרצח העיתונאי הסעודי, מתנגד המשטר, ג'מאל חאשוקג'י

NSO

ממשלת ישראל אישרה ל-NSO, העוסקת בפיתוח מערכות סייבר התקפיות, למכור לסעודיה את הרוגלה שלה פגסוס. תוכנת הריגול קשורה בעקיפין לרצח העיתונאי מתנגד המשטר הסעודי ג'מאל חאשוקג'י; כך על פי דיווח מסוף השבוע של הוושינגטון פוסט.

לפי המקורות, שני בכירים בממשל ארצות הברית שדיברו עם דייוויד איגנשיוס, פרשן העיתון – ההסכמה למכירת הרוגלה נעשתה במסגרת שיתוף הפעולה בין ישראל וסעודיה במאבקן באיראן. על פי איגנשיוס, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, הוא שהביע עניין בתוכנות הישראליות, כיוון שהוא התרשם מיכולות הסייבר הקיימות במדינה.

העסקאות מול הסעודים, כך דווח, בוצעו באמצעות Q Cyber, חברה בת של NSO היושבת בלוקסמבורג. עוד צוין כי בישראל הביעו גורמים חשש ממתן אישור שכזה ליצוא של רוגלה בסייבר לסעודיה. לפי הדיווח, אנשי Q Cyber הבטיחו לסעודים גישה למטרות בשש מדינות במזרח התיכון.

"החברה פעלה ופועלת אך ורק בכפוף לחוקי היצוא הביטחוני

מ-NSO נמסר בתגובה כי "החברה פעלה ופועלת אך ורק בכפוף לחוקי היצוא הביטחוני ובהנחיה ופיקוח צמוד של כלל גורמי הביטחון. הטכנולוגיה של NSO מסייעת לגופי ממשל ואכיפת חוק להילחם בטרור ופשע. עד היום המוצרים סייעו לממשלות למנוע פיגועי התאבדות, לעצור ברוני סמים וסוחרי אדם וכן להחזיר חטופים. מטעמי ביטחון לא נציין אם ממשלה מסויימת מורשית להפעיל את הטכנולוגיה שלנו. המוצרים של החברה נמכרים לגופי ממשל ואכיפת חוק מורשים, למטרה הבלעדית של חקירת ומניעת טרור ופשע. המוצרים מופעלים רק על ידי אותם גופים, בלא כל מעורבות של עובדי NSO".

לפני ימים אחדים פורסם כי עומר עבדול עזיז, פעיל חברתי סעודי המתגורר בקנדה, הגיש תביעה נגד NSO. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט בתל אביב, נטען כי NSO סייעה לממשל הסעודי בכך שהרוגלה שהושתלה בטלפון הנייד שלו – שאבה מידע על שיחותיו עם העיתונאי הסעודי חאשוקג'י, שנרצח על ידי אנשי הממשל הסעודי באוקטובר השנה בקונסוליה הסעודית באיסטנבול שבטורקיה.

על פי עזיז, "המערכות של NSO שימשו לריגול אחרי השיחות וההודעות הרבות של התובע עם העיתונאי חאשוקג'י. גילוי התוכן של השיחות וההודעות בין השניים באמצעות הרוגלה של NSO היה בעל תרומה ממשית להחלטה לחסל את חאשוקג'י".

מאות הודעות ווטסאפ הוחלפו בין השניים בשנת 2017. בחלופי המסרונים, תכננו שני הסעודים הגולים להקים תנועת נוער וירטואלית, שתאחד צעירים סעודים שישיבו מלחמה לתעמולה הסעודית, מבית היוצר של בית המלוכה. באחת ההתכתבויות כתב חאשוקג'י על יורש העצר, בן סלמאן, כי "הוא כמו פאק-מן חייתי שככל שהוא אוכל יותר קורבנות, כך הוא רק רוצה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים