לא רק קניות: אלקסה תספק מידע גם בנושאי בריאות

המשתמשים יוכלו לקבל מאלקסה גישה לנתונים הרפואיים שלהם ● שש חברות בריאות כבר פיתחו תכניות קוליות שמאפשרות לעוזרת הקולית של אמזון לספק את המידע

אלקסה. צילום: יח"צ

אמזון מסמנת עוד כיוון צמיחה – עסקי הבריאות: החברה הכריזה שלשום (ב') על שיתוף פעולה עם ספקיות בריאות, שיאפשר ללקוחותיה גישה לנתוניהם הרפואיים האישיים באמצעות דיבור לאלקסה.

החוק בארצות הברית מאפשר שיתוף מידע רפואי רק בין המטופל לגורמים במערכת הבריאות, כמו רופאים או בתי חולים. מכאן שמידע על אבחנות או מרשמים רפואיים, למשל, אינו זמין לצדדים שלישיים. כעת, אמזון מציינת שיצרה דרך לחברות לשדר את המידע הזה באמצעות אלקסה, תוך עמידה בתנאי החוק.

לפי הודעת החברה, שש חברות בריאות הוזמנו לפתח תכניות קוליות – שאמזון מכנה "כישורים" – תוך שימוש במערכות שלה. "הכישורים החדשים הללו מעוצבים כדי לסייע ללקוחות להתמודד עם מגוון של צרכים רפואיים פשוט באמצעות שימוש בקול – אם מדובר בקביעת פגישה, בגישה להוראות שחרור מבית החולים, בבדיקת מצב של משלוח תרופות ועוד", ציינה רייצ'ל ג'יאנג, מנהלת תחום בריאות ורווחה באלקסה, בפוסט שפרסמה בבלוג.

בין ה-"כישורים" שהחברה השיקה: לקוחות של Express Scripts – חברה שמספקת משלוחי תרופות מרשם – יכולים כעת להשתמש באלקסה כדי לבדוק את מצב משלוח התרופות שלהם; לקוחות של Livongo, שמציעה פענוח של תוצאות בדיקות בקרב חוליים במחלות כרוניות, יכולים לחבר את העוזרת הקולית לקוראי מד הסוכר שלהם ולקבל את התוצאות; ומטפלי תכנית ERAS להחלמה לאחר ניתוח בבתי החולים לילדים בבוסטון יכולים לקבל כעת, באמצעות אלקסה, מידע בקשר לפגישות מעקב שנקבעו להם.

ג'יאנג ציינה כי התכנית לא פתוחה בינתיים לגורמים נוספים, אבל החברה צופה להרחיב בעתיד את מספר המפתחים המשתתפים בתכניות הבריאות שלה.

זהו אחד הצעדים החשובים והגדולים שעושה אמזון לכיוון תעשיית הבריאות, המגלגלת מדי שנה 3.5 טריליון דולר. הצעדים הקודמים הם רכישתו ביוני האחרון את בית המרקחת המקוון PillPack וההודעה ששחררה בנובמבר האחרון על תכניתה לפתח ולמכור תוכנה שקוראת רישומים רפואיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים