ביונד מיט – יצרנית ה"בשר" הטבעוני שבה תומך ביל גייטס – לבורסה

ההנפקה עתידה להתבצע לפי הערכת שווי של 1.2 מיליארד דולר ● מלבד מייסד מיקרוסופט האגדתי, בין המשקיעים בה גם מייסדי טוויטר, אוון וויליאמס וביז סטון ● יזמי הטכנולוגיה זיהו את הכיוון שאליו נושבת רוח התקופה, והצטרפו כמשקיעים משמעותיים בחברה, המייצרת מוצרים שמחקים את טעם ומרקם בשר בעלי החיים, אבל מיוצרים על בסיס צמחי

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

חברת ביונד מיט, המייצרת בשר טבעוני, עומדת לקראת הנפקה ראשונית לציבור, ועל בסיס הגשת המסמכים של החברה לוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC, היא עתידה לעשות זאת על פי הערכת שווי של עד 1.2 מיליארד דולר. עוד ניתן ללמוד ממסמכי ההגשה כי חברת Beyond Meat מתכננת למכור 8.75 מיליון מניות תמורת 19-21 דולר ליחידה.

ביונד מיט גדלה במהירות והופכת להיות אחד השמות המוכרים ביותר בקטגוריה "בשר" מהצומח, בעיקר בזכות מוצר הדגל שלה הביונד-בורגר, שנמכר בהצלחה גדולה גם בישראל ומוגש במסעדות רבות, ביניהן גם כמה וכמה מסעדות בשרים.

החברה מפצירה בלקוחות להזמין במסעדות ולטעום, כמו גם להתבונן, או אפילו להכין בעצמם את ה-Beyond Burger שלה ולגלות שהוא מרגיש כמו המבורגר בשרי לגמרי. הוא אפילו זכה במעיין תוספת "מדממת" שמעניק לו מיץ סלק, ומבחינת ערכיו התזונתיים מספק את כל מה שצריך ועשיר מאוד בחלבון, ויותר מאשר ניתן לקבל מהמוצר המקביל מהחי, כפי שאפשר לראות בציוץ שפרסמה החברה בטוויטר.

הבורגר שמייצרת ביונד מיט מהצומח הפך במהירות לחביב הקהל. בזמן ההשקה שלו במאי 2016 בחנות הולפודס בקולורדו המוצר נמכר ואזל אחרי שעה אחת של מכירה בלבד. אבל כדאי לציין כי מלבד המוצר המנצח הזה, החברה מייצרת גם נקניקיות ו"בשר" טחון מהצומח.

יצרנית הבשר הטבעוני מקווה כי תגייס 183.8 מיליון דולר בהנפקה, ושהסכום יעזור לה לקחת את החברה לשלב הבא.

ביונד מיט

ביונד מיט

מנכ"ל החברה, איתן בראון, אמר כי גיוס כספים בהנפקה יסייע לחברה עם תכניותיה להוריד את מחיריה מתחת למחיר של בשר שמגיע מהחי. לדבריו, הדבר עשוי להוביל לכך שמספר גדול של צרכנים יעבור לבשר צמחי, ובכך לתרום להפחתת הזיהום והנזק הסביבתי שהם תוצאה של תעשיות המוצרים מהחי, כמו גם להימנעות מפגיעה לא מחויבת המציאות בבעלי החיים.

תחליפי בשר – משקיעים טכנולוגיים מתעניינים במיוחד

המוצרים של החברה לא מיועדים רק בעבור טבעונים, שלפי הדיווחים באמת לא מהווים את הרוב המכריע של הצרכנים.

זאת כנראה הסיבה ש-Beyond Meat הצליחה למשוך משקיעים משמעותיים ביותר, חלקם מהעומדים בחזית הטכנולוגיה דווקא, שגם מדברים עליה ומקדמים אותה, ושהבולטים ביותר מביניהם הם האיש שהביא אל העולם את Windows ומיקרוסופט, היזם המיליארדר ביל גייטס, ומייסדי טוויטר, אוון וויליאמס וביז סטון. אפילו חברות שעוסקות ומתפרנסות מבשר – טייסון פודס ומקדונלדס נכללות במשקיעים. כולם זיהו שמוצר החלבון המבוסס על צמחים הופך לכזה שהדרישה אליו גדלה בקצב מרשים ומבטיח.

גייטס עוסק לא מעט בהשפעת האדם על הרס הסביבה, ועל כן משקיע בפיתוח חלופות בשר על בסיס צמחי, שיכולות לעזור לשיקום האקולוגי של כדור הארץ. הוא מושקע בנוסף גם בחברת Impossible Foods, שמשתמשת גם היא כמו ביונד מיט בחלבוני אפונה, סויה, חיטה, תפוחי אדמה ושמנים צמחיים על מנת לחקות את המרקם והטעם של בשר בעלי החיים.

בנוסף הקים גייטס יחד עם שותפו, המיליארדר ריצ'רד ברנסון, סטארט-אפ שמבקש לחולל מהפכה בעתיד התזונה העולמית. לא פחות. גייטס וברנסון הצטרפו לסבב גיוס של 17 מיליון דולר בממפיס בשרים – חברה מסן פרנסיסקו לייצור בשר "נקי". לא מדובר בחברת בשר קונבנציונלית מהתעשייה המסורתית, שגייטס מודע לנזק האקלימי שהיא מסבה, אלא בחברה שמייצרת בשר מתורבת של בקר, עוף וברווז ישירות מתאי גזע – ללא צורך להרביע, לגדל או לשחוט חיות.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לאה לביא

    מעולה מצוין אנחנו בדרך הנכונה. כל הכבוד לכל מי שמקדם את נושא שמירת כדור הארץ מכל הכיוונים והבחינות

אירועים קרובים