דיווח: סירי מקליטה שיחות של משתמשים

בדיווח שפרסם הגרדיאן נחשף כי עובדים בחברות צד שלישי מאזינים באופן קבוע לשיחות בסירי ● ההקלטות כוללות שיחות בין רופאים למטופלים, עסקות סמים ויחסי מין ● החברה מודה בכך וטוענת, כי הדבר נעשה לצורך בקרת איכות ודירוג

הקלטה? לא בפייסבוק - לפחות לא לפי החברה. אילוסטרציה: BigStock

לאחר שנודע כי אלקסה של אמזון ו-Google assistant של גוגל מקליטות שיחות של משתמשים, כעת מצטרפת לרשימה גם סירי של אפל.

בדיווח שפרסם הגרדיאן הבריטי נחשף כי עובדים בחברות צד שלישי מאזינים באופן קבוע לשיחות בסירי, והחברה אף מודה, כי הדבר נעשה לצורך בקרת איכות ודירוג.

אותם עובדים למעשה מקשיבים לשיחות כדי לדרג את התגובות בהיבטים שונים, כמו למשל, האם סירי הופעלה בטעות או מתוך כוונה תוך כדי שיחה, או האם התשובה שניתנה על ידה לשאלה מסוימת הייתה מדויקת או לא.

מכשיריה של אפל מעוררים לפעמים בטעות את סירי בעקבות צלילים שונים, מה שגורם גם להקלטות  לא מכוונות.

לדברי אחד המקורות בידיעה, סירי מקליטה גם שיחות אישיות מאוד, כמו בין רופאים למטופלים, עסקות מסחריות וגם שיחות פליליות לכאורה. "אפשר לשמוע בבירור רופא ומטופל שמדברים על המצב הרפואי של המטופל", סיפר אותו מקור. "או לשמוע מישהו, אולי עם רעש רקע של מכונית פועלת – אתה לא יכול להיות בטוח, אבל זו עסקת סמים… אתה יכול לשמוע בבירור שזה קורה. אתה יכול לשמוע גם, למשל, אנשים שעסוקים בפעילות מינית שבטעות הקליטו את זה בשעון או ברמקול החכם שלה".

אותו מקור גם ציין, כי הצוות התבקש לדווח על הפעלה אקראית של סירי, "אבל רק כבעיה טכנית", ללא התייחסות להקלטה רגישה.

הסיבה שבגללה החליט לספר על עבודתו, כפי שכתוב בידיעה, היא חששות לשימוש לא הולם במידע, כי לא נערכות בדיקות  רבות של העובדים ושל כמות המידע שיש להם גישה אליו. הוא הדגיש כי זה ממש לא קשה לזהות את האנשים שמדברים בהקלטות, כי לפעמים מסיבות שונות נחשפים גם פרטים אישיים של הדוברים, כמו מיקום, שם, פרטי קשר וכד'.

אפל הגיבה לידיעה ואמרה, כי הסוקרים מקשיבים רק לאחוז אחד מההקלטות היומיות לצורכי שיפור התשובות לבקשות המשתמשים וגם כדי לבדוק מתי המכשיר מופעל בטעות, וכי ההקלטות אינן מקושרות לזהותו של המשתמש המסוים (ID). עוד ציינה אפל כי היא אינה מאחסנת את ההקלטות עם נתוני המשתמש שיכולים לזהות אותו. "חלק קטן מהפניות לסירי נבחנות כדי לשפר את סירי. הפניות של המשתמשים אינן מקושרות לפרטי הזהות באפל של המשתמש. התשובות של סירי נבחנות במתקנים מאובטחים, וכל הסוקרים מחויבים לעמוד בדרישות הסודיות המחמירות של אפל", לדברי החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים