מיקרוסופט יפן: צמצום ימי העבודה בשבוע לארבעה העלה הפריון ב-40%

ניסיון שערכה הענקית לבדיקת אפשרות לקיצור שבוע העבודה נחל הצלחה גדולה, חלקה צפויה ואחרת מחזקת מגמות שכבר נצפו בעבר, ומי יודע - אולי כזו שתשפיע על חיי כולנו בעתיד

ניסוי מסקרן במיוחד שערכה מיקרוסופט יפן חשף תוצאה מדהימה.

הפיילוט – שזכה לכינוי "Work-Life Choice Challenge Summer 2019" – כלל את 2,300 עובדי החברה במדינה, שעברו לשבוע עבודה מקוצר, בן ארבעה ימים בלבד.

הניסוי נערך במהלך חודש אוגוסט השנה, כשבמהלכו מיקרוסופט אפשרה לעובדיה את מה שכולנו רק יכולים לחלום עליו – סוף שבוע ארוך בן שלושה ימים, זאת אומרת שהחברה צירפה את יום ו' כיום נוסף שבו לא מגיעים העובדים למשרדיה. הניסוי היה בתשלום, ולא השפיע על משכורות העובדים.

לפי הדיווחים, חלק מסוים מהתוצאות דווקא היה צפוי – העובדים היו מאושרים יותר, וכמו כן באופן הגיוני לקחו 25% פחות חופשות במהלך החודש המסוים. בנוסף נרשם חיסכון כספי ניכר בהוצאות, בזכות הרבה פחות זמן פעילות במשרדים – 23.1% פחות אנרגיה חשמלית נוצלה והודפסו 58.7% פחות דפים.

אבל חשוב מכך, משמח למדי ובהחלט תוצאה שעשויה אולי להשפיע על כולנו בעתיד לבוא: הפרודוקטיביות של העבודה עלתה ב-39.9% – בעיקר מכיוון שהתקיימו פחות ישיבות, ושאלו היו קצרות יותר.

מתי יערך הניסוי גם בישראל? בניין מיקרוסופט בהרצליה. צילום: Felker, BigStock

מתי יערך הניסוי גם בישראל? בניין מיקרוסופט בהרצליה. צילום: Felker, BigStock

"עבדו זמן קצר, נוחו היטב ולמדו המון. יש צורך בסביבה המאפשרת לך לחוש את מטרתך בחיים ולהשפיע רבות יותר בעבודה", אמר נשיא ומנכ"ל מיקרוסופט ביפן, טאקויה הירנו. "אני רוצה שעובדים יחשבו על ויתנסו בדרך שבה הם יכולים להשיג את אותן תוצאות, עם 20 אחוז פחות זמן עבודה", הסביר.

לפי המגזין Mashable, לא מדובר במקרה בודד שמוכח כי שעות עבודה קצרות יותר משפיעות לטובה על האושר והפרודוקטיביות. הפירמה הניו זילנדית פרפטואל גרדיאן עברה לשבוע עבודה קבוע של יומיים בשנת 2018, בעקבות ניסוי של חודשיים שהעלה את פריון העבודה ב-20 אחוזים. עובדי החברה דיווחו גם על שיפור משמעותי באיזון בין החיים לעבודה, ובדומה למה שקרה במיקרוסופט יפן, חשבונות החשמל התכווצו והישיבות התקצרו.

חברות רבות ברחבי העולם קיימו גם הן ניסויים דומים עם תוצאות חיוביות, כאשר דו"ח משנת 2018 של ארגון העבודה הבינלאומי, ה-ILO, מצא כי פחות שעות במשרד, בדרך כלל מייצרות עלייה בפריון העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים