הכרה בפרויקט רמזורי הרכבת הקלה בי-ם – בתחרות הערים החכמות בברצלונה

הפרויקט, שהביא לאופטימיזציה בניהול מערך הרמזורים בעיר, הוא של חברת אקסילון הישראלית בהובלת אורן דרור, ועלה לשלב הגמר, מתוך 450 פרויקטים שהוגשו לתחרות

פרויקט אופטימיזציה מבוססת בינה מלאכותית של חברת אקסיליון הישראלית, שהוטמע ברכבת הקלה בירושלים, זכה להכרה בינלאומית בתחרות השנתית הבינלאומית שנערכה במסגרת הכנס בינלאומי SAMRT CITIES שננעל בסוף השבוע שעבר בברצלונה. הפרויקט הגיע לשלב הגמר בתחרות מתוך 450 פרויקטים שהוגשו לתחרות.

הרכבת הקלה בירושלים היא פרויקט דגל בתחום התחבורה בירושלים, והוא מאפשר ניהול חכם ואופטימיזציה של התחבורה בעיר, תוך מתן עדיפות להולכי רגל ולרכבת הקלה ברמזורים. על פי נתונים של עיריית ירושלים, בעקבות הצלחת האופטימיזציה, מספר הנוסעים ברכבת הקלה, עלה מכ-40 אלף ל-160 אלף בממוצע ביום, וזמן הנסיעה התקצר מכ-80 דקות ל-42 דקות. הפתרון של חברת אקסיליון נבחר גם ליישום בהרחבות הקו האדום וההקו הירוק החדש, וכן ליישום גלים ירוקים חכמים בעיר באמצעות יישום חיישנים מתקדמים וניתוח מידע ממצלמות.

לדברי אורן דרור, מנכ"ל אקסיליון, "שיתוף הפעולה עם AZURE של מיקרסופט אפשר לנו ליישם טכנולוגיות מהפכניות, ששינו את כל מצב התחבורה בירושלים, המקצות את זמני הנסיעה ומפחיתות את זיהום האוויר. רוב הערים מתקשות לתחזק גלים שמאפשרים נסיעה חלקה יותר של הרכבות הקלות, וירושלים היא בין הערים החלוצות בעולם שמיישמת את הטכנולוגיה הזאת".

דרור ציין, כי נחברה נמצאת בתהליכים שונים ובשת"פ מלא והדוק עם חברת מיקרוסופט ליישום הפתרונות שפותחו בשיתוף פעולה עם הטכניון ואוניברסיטת תל אביב בכ-30 ערים, מהגדולות והפקוקות ביותר בעולם.

בטקס הענקת הפרסים, שנערך ביום השני של כנס הערים החכמות בברצלונה, קיבלו דרור והצוות שלו תעודת הוקרה משופטי התחרות, לאחר שהגיעו למקום השני. בטקס השתתף, בין היתר, אנתוני סולסיטו, סגן נשיא עולמי של מיקרוסופט למגזר הציבורי, ג'ון פוקארי, סגן שר התחבורה לשעבר של ארה"ב, איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים, והצוות של אורן דרור.

"עירית ירושלים, הציבה לעצמה יעד אסטרטגי, להעדיף תחבורה ציבורית חכמה על פני רכב פרטי, באמצעות יישום טכנולוגיות חדשניות מבוססות בינה מלאכותית", אמר לארי. "התשתית הטכנולוגית המתקדמת מאפשרת לנו לנהל את הרמזורים באופן גמיש ומידי, תוך העדפת הולכי רגל, בטיחות המשתמשים בדרך, גלים ירוקים לרכבים פרטיים, ותוך כדי שמירה על זמינות, אמינות ואפקטיביות התחבורה הציבורית באוטובוסים וברכבת הקלה", אמר לסיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים