טלפוניקה בחרה בוואווי ונוקיה להקמת רשת דור 5 בגרמניה

וואווי ונוקיה נבחרו להקים את רשת גישת הרדיו של המפעילה הגרמנית, ויש הרואים בכך התרסה נגד הקמפיין שמנהלת ארצות הברית בקרב בנות בריתה האירופיות נגד וואווי

שוקעת. וואווי

מנהלי וואווי אולי מחייכים קצת בימים הסוערים שעוברים על החברה, לאחר שטלפוניקה, אחת ממפעילות הסלולר הגדולות בגרמניה, בחרה בוואווי ונוקיה להקמת רשת דור 5 שלה. זאת למרות הקמפיין שמנהלת ארצות הברית נגד וואווי בקרב בנות בריתה האירופיות, בטענה כי וואווי מציבה סיכוני אבטחה משום שהציוד שלה עשוי לשמש לריגול עבור הממשל הסיני – טענה שוואווי מכחישה שוב ושוב.

וואווי ונוקיה נבחרו לפרוס את רשת גישת הרדיו (RAN – Radio Access Network), שבמהותה היא הרכיב ברשת, שמחבר את המכשירים לאותות של הרשת, ונפרדת ממה שקרוי הליבה, שהיא מעין ה"מוח" של הרשת. רשת הגישה נחשבת לרוב כרגישה פחות מן הליבה במושגי אבטחה. טלפוניקה הודיעה כי עדיין לא בחרה איזו ספקית תבנה את ליבת רשת דור 5 שלה.

באוקטובר השנה החליטה ממשלת גרמניה לא לשלול את השימוש במוצרי וואווי ברשתות דור 5 במדינה, והציגה טיוטה של קווים מנחים בנושא אבטחה עבור תשתיות דור 5, שהיצרניות יצטרכו לעמוד בהם ולקבל אישור, אך עדיין לא פרסמה מסמך סופי שכזה. טלפוניקה ציינה כי היא ממתינה לאישור הממשלה על החלטתה.

טלפוניקה היא בין המפעילות האירופיות הבודדות שכוללות את וואווי בין ספקי רשתות דור 5, כשהראשונה הייתה המפעילה השווייצרית Sunrise, שרשת דור 5 מבוססת תשתיות וואווי החלה לפעול בה בתחילת השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים