בייט-דאנס – החברה שמאחורי טיק-טוק – מכחישה כוונות מכירה

ההכחשה מגיעה אחרי דיווחים שהחברה הסינית מנסה למכור את אפליקציית הלהיט שלה לגורמים שאינם סיניים ● לפי טענות, הכוונות הללו הגיעו עקב חשדות קודמות של ממשלת ארה"ב על מעורבות החברה והיישום בריגול לטובת השלטונות בסין

טיקטוק. צילום: BigStock

אם יש לכם קשר לבני נוער, או שאתם במקרה הוריהם, הרי שהשם טיק-טוק מוכר לכם היטב. האפליקציה הסינית הפכה לנפוצה מאוד בשימוש בארץ ובעולם, ומלווה מתבגרים רבים בחיי היומיום שלהם. אולם בשמה נקשרו באחרונה שמועות וחשדות לא כל כך מחמיאים, וגם כאלו שמעוררים חשש לעשות בה שימוש ושמרמזים על כך שהיא מהווה למעשה אמצעי ביון בשירות סין.

מאחורי השירות הפופולרי – שמפסק אפשרות לייצירת סרטוני לולאה מבוססי מוזיקה ומאוד טרנדיים, ושהוא בעצם גם מעין רשת חברתית – עומדת חברת בייט-דאנס הסינית. והחשדות הללו הן המקור לדיווחים אחרונים מהשבוע שבכוונת החברה למכור את האפליקציה לגורמים מחוץ לסין, ככל הנראה לחברה אמריקנית, לפני שזו תינזק מההקשרים הלא חיוביים לשמה.

אחרי שבלומברג דיווח כי החברה שוקלת למכור את חלקה בטיק-טוק אתמול (ב'), הכחישה ByteDance את רצונה למכירת המניות של TikTok ואמרה כי אין לה תכניות כאלה.

על ההכחשה ניתן היה ללמוד ממזכר פנימי, שהופנה לעובדי בייט-דאנס, ובו הובהר כי החברה אינה מתכוונת למכור אף אחת ממניותיה, באופן חלקי או מלא.

ריגול באמצעות איסוף נתוני המשתמשים?

החשדות שהאפליקציה הסינית אינה בטוחה לשימוש על ידי אזרחי ארה"ב קושרות את ממשלת סין לעניין, ומעלות טענות כי יש לה גישה למידע האישי שנאסף על ידי האפליקציה. בייט-דאנס טוענת להגנתה כי כל הנתונים שאספה באפליקציה שלה מאוחסנים לבטח בשרתים בארצות הברית, וכי אלה אינם נגישים על ידי ממשלת סין. במזכר הפנימי שכתב ראש TikTok החששות הללו מצוינים, אך לדבריו הדיווחים בתקשורת בנושא הם כוזבים.

עוד ניתן ללמוד מהמזכר כי אכן גופי התקשורת בדקו מול החברה את הכיוון עליו דיווחו – אך קיבלו עוד בטרם הפרסומים הכחשה אודותיו. המנהל הבכיר של טיק-טוק הוסיף כי החברה לא קיימה דיונים עם משקיעים, ואף אין לה שום כוונות לעשות זאת.

עם זאת, נראה שיש כמה מאמצים מצד החברה לוודא שפעילותה האמריקנית נפרדת ממקומותיה הסיניים. יתכן שזה קרה בעקבות הרכישה של בייט-דאנס את מיוזיק-לי – אפליקציית מדיה חברתית אמריקנית – בעלות של מיליארד דולר לפני מספר חודשים.

הרשות האמריקנית להשקעות חוץ בארצות הברית, ה-CFIU, בודקת עסקה זו וחברת בייט-דאנס פשוט מבקשת להישאר בטוחה מכל פעולה או סנקציה עתידיות מצד הרשויות בארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים