סנאפ רכשה בשקט את AI Factory תמורת 166 מיליון דולר

הסטארט-אפ האמריקני כבר עבד עם סנאפ כדי ליצור את תכונת Cameos החדשה של אפליקציית סנאפצ'ט שבבעלותה - תכונה המאפשרת למשתמשים ליצור סרטונים מונפשים מבוססי סלפי בטכנולוגיית דיפ-פייק המדוברת

יכולה לעמוד לדין. סנאפצ'ט. צילום: BigStock

לפני חודש, בתחילת דצמבר 2019, פורסם כי סנאפצ'ט בודקת תכונה חדשה וחדשנית ששמה Cameo, המאפשרת למשתמשים לשנות את תמונות הסלפי שלהם לווידיאו – אולם ממש לא לסרטון סלפי שגרתי, אלא כזה המבוסס על טכנולוגיית דיפ-פייק (deepfake) המדוברת. כעת נודע שסנאפ, החברה האם של אפליקציית הרשת החברתית, רכשה בשקט את החברה שאיתה שיתפה פעולה ליצירת Cameo – שמה AI Factory. ביום ו' אישרה סנאפ את דבר הרכישה, אך סירבה לספק פרטים נוספים, כמו למשל את תנאי העסקה. לפי הדיווחים עם זאת, סנאפ שילמה על העסקה כ-166 מיליון דולר.

עמוד הלינקדאין של החברה תיאר את המהלך כך: "AI Factory היא חברה מאזור המפרץ של סן פרנסיסקו שהוקמה בשנת 2018. אנו מספקים פתרונות עסקיים מרובים בתחום הבינה המלאכותית, המבוססים על זיהוי, ניתוח ועיבוד של תמונות ווידיאו. AI Factory היא צוות מדענים צעירים, מפלצות קידוד ומעצבים, הששים להביא שיטות בינה מלאכותית לרמה חדשה לחלוטין של שימוש יומיומי. מייסדי החברה הובילו מספר חברות סטארט-אפ מצליחות לאקזיטים נהדרים".

הנשיא לשעבר, שמעון פרס ז"ל, עם בני נוער שמקושטים במסנני סנאפצ'ט. צילום: ידיעות אחרונות

הנשיא לשעבר, שמעון פרס ז"ל, עם בני נוער שמקושטים במסנני סנאפצ'ט. צילום: ידיעות אחרונות

"להתעורר כל יום לאתגרים חדשים"

באתר של החברה נכתב גם כי "אנו חיים ונושמים בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ופשוט אוהבים להתעורר כל יום לאתגרים חדשים".

לפי TechCrunch, למרות שמדובר בחברה הממוקמת בסן פרנסיסקו, מרבית הצוות שלה שוכן ופועל בכלל מאוקראינה. ההערכה היא שחלקם יעשו רילוקיישן לארה"ב, והאחרים יישארו שם.

בנוסף דיווחה TechCrunch כי מייסד AI Factory, ויקטור שבורוב, היה מנהל ההנדסה בסנאפ לפני שעזב במאי 2018 כדי להקים את החברה.

בדיווחים אחרים נמסר כי בשנת 2015 סנאפ רכשה את החברה הקודמת של שבורוב, לוקסרי, בכדי להשתמש בטכנולוגיית זיהוי ומניפולציה על פנים המפורסמת שלה, כבסיס לאחת מהתכונות המוצלחות ביותר של סנאפצ'ט Lenses, שמספקת מסננים חכמים המגובים ביכולות מציאות רבודה, ואשר "מתלבשים" על תמונות המשתמשים ומספקים להם למשל אפשרות לשרבב לשונות של כלבים, לענוד קרני אייל או "בייגלה" מלאכי. התכונה הזו הייתה שהביאה לסנאפצ'ט את עיקר פרסומה והצלחתה, וכעת אפשר שה-Cameo החדשנית של שבורוב וצוותו יעשו שוב את אותו שירות מצוין בעבור החברה שרכשה אותם.

כאן תוכלו לראות הדגמה לתכונת Cameo שפותחה יחד עם AI Factory עבור סנאפצ'אט:

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים