העצמת נשים והפריפריה בהיי-טק? בנגב עושים זאת

קורס שנפתח באחרונה בפארק גב ים נגב בבאר שבע מאפשר לנשים שעובדות בהיי-טק ללמוד יכולות ניהול, כדי להעלות את מספר המנהלות בענף ולתת להן כלים טובים יותר להשתלב בעולם גברי זה

מתי יוצבו עוד נשים בקדמת הבמה של הרשויות המקומיות? צילום אילוסטרציה: BigStock

השיעור הנמוך של הנשים בהיי-טק הישראלי והמספר הקטן של חברות היי-טק בפריפריה הם שני נתונים עגומים ידועים, שנידונו רבות באתר זה ובדו"חות של גופים שונים. בכירים בענף ונציגי הגורמים הממשלתיים דיברו ומדברים על החשיבות שבשילובם בו של בני אוכלוסיות שונות, וביניהם נשים והיישובים שאינם בגבולות גדרה-חדרה. זה טוב הן מבחינה חברתית-שוויונית, הן מאחר שיש גם שם מהנדסים ועובדים.ות טובים.ות והן מאחר שהעסקתם.ן יכולה לצמצם את המחסור הכרוני של עובדים בתעשיית ההיי-טק.

פארק ההיי-טק גב ים נגב בבאר שבע הוא אחד הגופים שעושה בדיוק את זה. לא רק שהוא מהווה קומפלקס בניינים בבירת הנגב שבו משתכנות כמה וכמה חברות היי-טק, בהן גדולות ורב לאומיות, אלא הוא מקיים בימים אלה, בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון ועמותת כ"ן – כוח נשים, קורס להעצמת נשים, שרובן עובדות בו, אבל יש גם כאלה שמגיעות אליו במיוחד.

משתתפות הקורס. צילום: פארק גב ים נגב בבאר שבע

משתתפות הקורס. צילום: פארק גב ים נגב בבאר שבע

בפארק יש 2,500 עובדות ועובדים, מהם.ן 36% נשים – שיעור גבוה מעט יותר מאשר בכלל ענף ההיי-טק. לדברי רועי צוובנר, מנכ"ל הפארק, "אנחנו רוצים להיות מתחם העבודה הראשון ש-50% מכוח העבודה בו הוא נשים".

פארק גב ים נגב בבאר שבע. צילום: יח"צ

פארק גב ים נגב בבאר שבע. צילום: יח"צ

צוובנר פירט על הקורס: "תכנית הניהול לנשים היא עוד אחד מהכלים שקיימים אצלנו בפארק כדי לתת עוד הזדמנויות לתעשיית ההיי-טק בבאר שבע בכלל ובפארק בפרט. המטרה של התכנית הזו היא לאפשר לנשים בהיי-טק רכישה של כלי ניהול באופן הכי מוצלח שניתן – ובסמוך למקום העבודה".

"זאת תכנית בת ארבעה חודשים, עם שני חלקים עיקריים: האחד הוא למידת תכנים מקצועיים בעולמות הניהול והשני – מפגש עם מנהלות בכירות מהתעשייה ומהמגזר הציבורי, כדי לשמוע מהניסיון שלהן איך הן מתמודדות עם סביבה שיש בה רוב גברי", אמר. לדבריו, "אנחנו רוצים לראות יותר ויותר נשים מגיעות לעמדות השפעה בהיי-טק".

בשבוע הקרוב נפרוס בפניכם.ן, במסגרת המדור שלנו נשים ומחשבים, את סיפוריהן של כמה ממשתתפות הקורס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים