האקתון מיוחד למען אוסטרליה הבוערת

קהילת ההיי-טק הישראלית נרתמת לטובת אוסטרליה ותקיים האקתון אל תוך הלילה ● ההאקתון הוא חלק ממאמצי העולם לסייע ליבשת, ששריפות קשות מתחוללות בה באחרונה ופוגעות קשות בחי, בצומח ובאיכות חיי האנשים במדינה העצומה

האקתון לטובת יבשת אוסטרליה מורת השריפות. אילוסטרציה: BigStock

אוסטרליה מוכת האסון הוצפה בשבועות האחרונים בתרומות כספיות מרחבי העולם בהיקף של מעל שני מיליארד דולר. גם מישראל נשלחו תרומות רבות, אך ההרגשה היתה שאפשר לעשות יותר. כתוצאה מכך, ישראלים החליטו לתרום מוצר נדרש מסוג אחר – יצירתיות וחדשנות טכנולוגית. 

שלושה ארגונים: חברת Impact Innovation Israel, ובראשה המנכ"לית אתי לוי, אשר שירתה כנספחת הכלכלית של ישראל באוסטרליה; עמותת תפוח אשא פועלת מזה 20 שנה ליצירת שוויון דיגיטלי בישראל, ובראשה המנכ"לית דפנה גבר-ליפשיץ; ומרכז כנרת לחדשנות בתחום המים והאגרו-טק, שבראשו המנכ"ל אלעד שמיר – החליטו ליזום אירוע שכולו סיוע לאוסטרליה בהתמודדות עם אתגרים מהותיים, בעקבות גל השריפות שפקד את היבשת. ההאקתון מצטרף למאמץ הנרחב המתויג תחת ההאשטאג StandWithAUS#.

ביום ה' הקרוב, ה-30 בינואר, יתכנסו ללילה של חדשנות ללא שינה מומחים מהתעשייה – מתכנתות ומתכנתים, מומחי מים ואיכות סביבה, זואולוגים ואנשי קריאטיב במטרה למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות איתן מתמודדת אוסטרליה בעקבות אסון השריפות. ביום ו' בבוקר ייבחר המיזם הזוכה.

הצוותים יתמודדו עם שישה אתגרים: ניטור וטיפול במקורות מים אשר זוהמו על ידי חומרים מעכבי בעירה ואפר מהשריפות; מניעת הונאות אונליין בגיוס תרומות; חיזוק הכלכלה האוסטרלית על ידי עידוד תיירות; ניטור וטיפול באיכות האוויר באזורים נגועים; איתור וטיפול בבעלי חיים ובסביבת המחייה שלהם; מציאת פתרונות חסיני אש ופתרונות לשעת חירום לתשתיות תקשורת וחשמל.

אוסטרליה בוערת. יותר מחצי מיליארד בעלי חיים כבר מתו באסון. צילום אילוסטרציה: BigStock

אוסטרליה בוערת. יותר מחצי מיליארד בעלי חיים כבר מתו באסון. צילום אילוסטרציה: BigStock

ההערכה היא כי ישתתפו בהאקתון כ-150 איש, וביניהם יחידת החילוץ של צה"ל, נציגים מחברות המים המובילות, ונציגים מחברות רבות בתעשייה. 

לאירוע שותפות חברות טכנולוגיות מובילות, קרן ההון סיכון Grove Ventures, חברת Natural Intelligence, אשר תארח את ההאקתון במשרדיה בתל אביב, חברת My Heritage, קרן היסוד ועוד.

מהצד האוסטרלי תרמו לאפיון האתגרים נציגים מחברת החשמל המובילה AGL, מנהל החדשנות באחד הבנקים המובילים, מנהל החדשנות והאופרציה בחברת הדואר האוסטרלית, נציגים מארגוני סיוע לבעלי חיים ומומחי תוכן נוספים.

ההאקתון הוא הזדמנות מצוינת להביע את הערכתנו לעם האוסטרלי, אשר לאורך השנים הפגין תמיכה בישראל, וכן לחזק את הקהילה היהודית באוסטרליה – קהילה ציונית ותומכת נלהבת בישראל. הקהילה היהודית באוסטרליה היא התורם מספר אחת לנפש למיזמים פילנתרופיים ישראלים, וזו הזדמנות נהדרת להחזיר להם טובה.

ההרשמה להאקתון בעיצומה, מתאימה לכל מי שמעוניין לתרום לשיקום אחת היבשות הייחודיות והנפלאות ביותר על פני כדור הארץ.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אברהם אלון

    להערים בצר השריפה את כל העצים מכריתת עצים כדי לייצר רצועת ביטחון למניעת התפשטות השריפה ולנסות פיצוץ של שורות מקבילות של פיצוצים חומר נפץ מבוקרים כדי להדוף את הלהבות בנוסף לזרוע דיודיד הכסף באיזור בהנחה שהחום הגבוה שנוצר מהשריפות גורם להזרמת גדולה של אוויר קר מהים ומהלחות של כל העצים שנשרפו שהתקררה בהגיעה לגבהים שבהם שוררת טמפרטורה נמוכה ודיודיד הכסף יכולה לגרום להורדת גשמים תפילתי שהייתי לעזר ומאחל שתצליחו להביא לסיום של כל השריפות שמכחידות את הטבע המיוחד באוסטרליה בהצלחה

אירועים קרובים