מיהם המנמ"רים הזוכים בציון לשבח לשנת 2019?

הם יזמו פרויקטים, ביצעו אותם על הצד הטוב ביותר ובעיקר הזריקו חדשנות דיגיטלית לארגוניהם – ועל כן הם ראויים לכל שבח ● אלה הם המנמ"רים הזוכים בתואר זה בטקס IT Awards 2020 של אנשים ומחשבים

ראויים לשבח. צילום אילוסטרציה: BigStock

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

15 מנמ"רים קיבלו היום (א') אותות הצטיינות על פועלם המחשובי בארגונים שלהם ב-2019, במסגרת IT Awards 2020 – תחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. הפרסים הוענקו בטקס שנערך, בהפקת אנשים ומחשבים, באולם האירועים לאגו בראשון לציון, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. שמונה מהמנמ"רים זכו כמודלים לחיקוי ושבעה נוספים – בציון לשבח.

להלן המנמ"רים שזכו בציון לשבח ונימוקי השופטים לבחירה בהם:

קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן. צילום: ניב קנטור

קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן. צילום: ניב קנטור

קובי נוח, מנמ"ר עיריית רמת גן
"במהלך השנה שבה הוא מכהן בתפקיד, נוח היה טרוד בניהול סיטואציה משברית טכנולוגית בקנה מידה קיומי – מערך ליבה שלא מצליח לעלות לאוויר. למרות הצורך למקד את תשומת הלב, בעזרת תפיסה של ניהול פרויקטים נוצרה תנופת התחלה של הרבה פרויקטים לטובת התושב ושירות לאזרח, ולא מעט פרויקטים כבר הוטמעו השנה.

במקביל, הוא מוביל – גם בהשוואה לעיריות אחרות – בחשיבה פתוחה וחדשנית סביב מאגרי מידע פתוחים. הפלטפורמה חושפת את מאגרי הנתונים של עיריית רמת גן לפרויקטים מתקדמים, שבוחנים יישומי בינה מלאכותית ולמידת מכונה, לטובת תמיכה בהחלטות עסקיות של תושבים".

ד''ר עופר רימון, ראש מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך. צילום: ניב קנטור

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך. צילום: ניב קנטור

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך
"חבר הנהלת המשרד, שחולש של תקציב של כ-450 מיליון שקלים, ומוביל טכנולוגיות במשרד שמאופיין במגוון גדול של סוגי משתמשים, מורכבות תפעולית ו-'עסקית' גבוהה. ד"ר רימון מעורב ומוביל את נושא המחשוב והטכנולוגיה בכל אספקט של מרקם הפעילות של משרד החינוך. ההצלחה שלו נובעת מהגדרת היחידה כמנוע צמיחה של המשרד. בהתאם, הוא מוביל יוזמות חדשות למהפך בתחום במשרד החינוך ושינוי עומק בתהליכים טכנולוגיים.

הוא מנהל יחידה של 500 עובדים בחמישה אגפים מונחי תפיסת השירות שנבנתה בהנחייתו, לפי סיווג והגדרה של לקוחות המשרד, בנייה של פורטלים שמותאמים לכל לקוח, התקנה והטמעה של מערכת CRM ומוקדי שירות לקוחות – בשאיפה להגיע לאמת ארגונית אחת, בסביבה של 180 מערכות מידע ענקיות".

איתי זימן, סמנכ''ל הטכנולוגיות של ברינקס ישראל. צילום: נועם בן שאול

איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס ישראל. צילום: נועם בן שאול

איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס ישראל
"מוביל זה שלוש שנים את התשתית הטכנולוגית של חברה שאופיינה במערכות הובלה פיזיות וכיום, 75% מפעילותה היא דיגיטלית, דוגמת התקנת כספות חכמות אצל לקוחות. מוביל שינוי עסקי בראייה טכנולוגית לעסקים חדשים, תוך מיקוד בתועלות טכנולוגיות וטיפוח יציבות טכנולוגית.

החדשנות בניהול עסקי מתבטאת בפיתוח מרשים של שיתופי פעולה התלויים בטכנולוגיה. זימן הביא את ברינקס ישראל להיות מובילת החדשנות בברינקס העולמית".

ירון ריבו, מנמ"ר עיריית נתניה. צילום: ניב קנטור

ירון ריבו, מנמ"ר עיריית נתניה. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

ירון ריבו, מנמ"ר עיריית נתניה
"מוביל שינויים, מטמיע בקרות ומוביל את האו"ש, מתוך תפיסת שירות ללקוח בכלים דיגיטליים, והנגשת ערך ותועלות לתושב באמצעות טכנולוגיה. המיקוד בשדרוג מערכות הליבה והעמקה באו"ש נועדו לבנות מוכנות לקפיצה הבאה.

במהלך השנים בתפקיד עבר ריבו להיות ת"פ של מנכ"ל העירייה, והוביל מהלכים נרחבים ומקיפים בשדרוג מערך תשתיות המחשוב בעיר, למתן שירותים לתושב סביב השעון. הקצב המסחרר של הפרויקטים מתאפשר על ידי מיקוד בהטמעת מערכות ולא בפיתוחן".

בועז תנעמי, מנמ"ר עיריית אשקלון. צילום: יח"צ

בועז תנעמי, מנמ"ר עיריית אשקלון. צילום: יח"צ

בועז תנעמי, מנמ"ר עיריית אשקלון
"מוביל דיגיטלי שצמח בעירייה ובשלוש השנים האחרונות הוא המנמ"ר. תנעמי מאמין בשירות עצמי עם משתמשי הקצה, מבין את ערך המידע ומדגיש את השימוש ב-GIS כמסגרת כוללת למתן שירותים עירוניים מתוחכמים, כחלק מיישום עיר חכמה.

בתשתית המידע בוצע איחוד של כל מערכות הליבה, שלא שודרגו ב-15 השנים האחרונות, למערכות מונחות תהליכים. מערכת ה-GIS מרכזת ומשלבת את כל המערכות ומקורות המידע, ולכל משתמש יש אפשרות לעדכן את הנתונים שלו. המערכת מספקת תמיכה אפקטיבית במצבי חירום, כשהיא משמשת פלטפורמה לדיווח בזמן אמת. תנעמי לקח אחריות על הטרנספורמציה הדיגיטלית של העירייה, מתוך הבנת הדרך שלפניו".

דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה. צילום: קובי קנטור ז"ל

דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה. צילום: קובי קנטור ז"ל צילום: קובי קנטור ז"ל

דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה
"יוזם חזון בהנהלה – כחבר הנהלה – ומוביל מזה תשע שנים, מאז הפרידה ממערכת בתי המשפט, יוזמות מתחילתן (כולל חקיקה), דרך גיבוש תפיסה והובלת היישום עד לסיומו. המעבר לדיגיטציה מלאה כמענה לצרכים עסקיים נשען על ההיכרות המעמיקה של התחום, והבנה אינטימית של הצד העסקי ושל הטעון שיפור.

התוצאה היא שינוי תרבות ניהולית, שמשפיע על מערכות המידע. בן סימון הקים סל שירותים ללקוחות/אזרחים, במהלך שכלל הקמת אתר אינטרנט, מוקדי שירות מרובי שפות, מערכות BI, מערכות שירות רב ערוציות והתאמת כל השירותים לקהלים השונים. השירות הדיגיטלי מתבטא בהגשה דיגיטלית של 78% מהבקשות שמוגשות לרשות. בן סימון הביא להתייעלות התהליכית ברשות, כולל של תהליכי תכנון, שמתבטאת בירידה ממלאי של 3.6 מיליון תיקים ל-2.3 מיליון".

דניאל טבלינסקי, מנמ"ר אשכול גליל מערבי. צילום פרטי

דניאל טבלינסקי, מנמ"ר אשכול גליל מערבי. צילום פרטי

דניאל טבלינסקי, מנמ"ר אשכול גליל מערבי
"מגלם תפיסה חדשנית של מנמ"ר כשירות (CIO as a service) לשש ערים ומועצות מקומיות בגליל המערבי, שלא יכולות לגייס מנמ"ר באופן עצמאי. מתמודד עם דיגיטציה ברשויות במשותף ומוכר את ביצועיו על ידי חיסכון בעלויות. בעזרת ארבעה עובדים, טבלינסקי מציע הטמעת שירותי ענן, שדרוג תשתיות התקשורת, תמיכת סיסטם ותקשורת לרשויות. הוא מסייע לרשויות במכרזים לאפליקציות ובמתן שירותים נקודתיים לצרכי המחשוב. מייצר באופן ברור שינוי ברמה התשתיתית. ממחיש מודל מהפכני בראייה של משרד הפנים של מחשוב ודיגיטציה של גופים מוניציפליים קטנים יחסית – שזקוקים לתמיכה טכנית ברמה גבוהה, בעלויות שהן יכולות להרשות לעצמן. הוא הוביל את הפרויקט הניסיוני, שיאומץ כמודל לארבעה אשכולות מוניציפליים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים