מי הישראליות שישתתפו בתערוכה וכנס ערים חכמות בברצלונה?

Smart City Expo World Congress היא הגדולה מבין כל התערוכות בעולם, וברצלונה תפסה את ההובלה של תחום צומח זה ● המסר המרכזי של התערוכה השנה הוא "ערים שמייצרות חלומות המאפשרים לשפר את חיי התושבים"

כנס הערים החכמות בברצלונה בשנה שעברה. צילום: פלי הנמר

כנס ערים חכמות הבינלאומי, שייפתח ב-19 בנובמבר במרכז הכנסים פירה בברצלונה, יארח 25 אלף אנשים, בשני אולמות תצוגה – גידול של 25 אחוזים לעומת שנה שעברה. גם השנה תהיה לישראל נוכחות מכובדת של ישראלים בתערוכה ושני דוברים בכנס המלווה את התערוכה.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: פלי הנמר

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: פלי הנמר

לדברי נציג התערוכה בישראל, סרג'יו ויניצקי, בתערוכה בברצלונה צפויים לבקר כ-400 ישראלים, ביניהם משלחת של 40 ראשי ערים וישובים מכל הארץ, בראשותו של חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין. זאת לצד משלחות של תאגידים עירוניים, איגודים עירוניים נוספים.

בתערוכה עצמה יציגו מספר חברות ישראליות בכמה מתחמים ובביתנים של החברות הרב-לאומיות שמגיעות לתערוכה מכל קצווי העולם. לראשונה, מאז פתיחת התערוכה ב-2011, לא תהיה נציגות של מכון הייצוא, עקב קיצוצי תקציב, וכן לא תהיה נציגות של הממשלה, עקב המשבר הפוליטי בישראל. גם השנה מרבית המשתתפים יהיו ראשי ערים וסגניהם, עם נוכחות דלילה ביותר של מנמ"רים. ראשי ערים מסרבים לאשר להם לצאת לתערוכה, למרות היותה תערוכה מקצועית בתחום עיסוקם.

הנציגות הישראלית הגדולה ביותר תהיה גם השנה של עיריית תל אביב יפו, בראשותה של ליאורה שכטר, מנמרית העיריה, ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי. לדברי שכטר, "הנושא המרכזי שיוצג השנה בביתן העירייה הוא תפישת ניהול העיר בצורה חכמה, ובזמן אמת נציג קיר של מסכים ענק שיציג את המערכת הייחודית שפותחה בעיריית תל אביב-יפו ומשלבת דיווחי התושב למוקד 106, אינדיקציות מרכיבי IoT הפרוסים ברחבי העיר, ודיווחי פקחי העירייה המצוידים במגוון אפליקציות נושאיות".

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב ויו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

בנוסף, תל אביב תארח גם השנה תשע חברות ישראליות, סטארט-אפים וחברות שעובדות עם העירייה. בין החברות שיציגו שם: צ'ק פוינט; אקסיליון – המתמחה בפתרונות לזרימת התחבורה הציבורית באמצעות רמזור חכם וניתוח אנליטי מתקדם; סיטי זון; זן סיטי – שדה הניסויים של עיריית תל אביב-יפו לעיר חכמה בשיתוף אוניברסיטת תל אביב; ומוביט – פלטפורמה לניהול חכם של תחבורה ציבורית שיתופית. חברות נוספות: SMBIT, GIV Solutions, וסיסקו – כולם שותפים עסקיים של עיריית ת"א. 

אזור תצוגה נוסף, יהיה של המרכז לערים חכמות של אוניברסיטת בר  אילן, בהובלתם של ד"ר אייל יניב ויריב שדה, מנהל קהילת ערים חכמות. בין החברות שיציגו שם: חברת שורספוט המספקת פתרונות חנייה רובוטיים; ISR – המפתחת פתרונות לתחבורה חכמה; ורטיקל פילד – המפתחת פתרון ייחודי לקירות ירוקים וירטואלים; חברת טונדו, שתציג את הפתרונות שלה בתחום ה-IoT לתאורת חוץ ולמבני ציבור; חברת IPgallery – שתציג פתרונות חכמים בתחום ה-AI לניהול רשויות מקומיות.

חברת מובילאיי תציג במתחם של אולם המובייל וכמו כל שנה תמשוך תשומת לב רבה.

חברות ישראליות נוספות: אורבן דיגיטל, פארק קאם – המפתחת פתרונות גלובליים לאתגרי החניה בעולם, חברת טלדור – המספקת פתרונות לשוק המוניציפאלי. 

מציגים נוספים: המכון הישראלי לערים חכמות, בראשות ד"ר עדנה פשר, חברת אינטליג'נס סמארט אידיאה ועיריית חיפה, באמצעות החברה הכלכלית שלהם.

בין 400 המרצים מכל העולם שישתתפו בכנס יהיו שני ישראלים: שכטר, מנמרית ת"א, שתרצה במליאה הראשית, וד"ר פשר, שתרצה באחד המסלולים המקצועיים וכן תנחה פאנל נשים בתעשיה.

סרג'יו ויניצקי, נציג הכנס והתערוכה Smart Cities בישראל. צילום: פלי הנמר

סרג'יו ויניצקי, נציג הכנס והתערוכה Smart Cities בישראל. צילום: פלי הנמר צילום: פלי הנמר

ויניצקי מרוצה מהיקף ההשתתפות הישראלית. ה"נוכחות המאסיבית של ראשי ערים וישובים שמגיעים במשלחת בראשות חיים ביבס מבטאת את העניין הרב שראשי רשויות מגלים בפרויקטי עיר חכמה ומיישמים אותם יותר ויותר", אמר ויניציקי.

בין ראשי רשויות של הרצליה, גן יבנה, דרום השרון, גדרה, קריית ביאליק ועוד, יש גם נציגות בולטת של ראשי ישובים מהמגזר הערבי, שמוכיחה את ההתעניינות והרצון ליישם טכנולוגיות של עיר חכמה במגזר זה.

אורחת הכבוד באירוע תהיה הנספחת המסחרית של ישראל במדריד, ליאת שחם, וכן בכירים ממשרד הכלכלה ומשרדי ממשלה נוספים.

Smart City Expo World Congress היא הגדולה מבין כל התערוכות בעולם, וברצלונה תפסה את ההובלה של תחום צומח זה. המסר המרכזי של התערוכה השנה הוא "ערים שמייצרות חלומות המאפשרים לשפר את חיי התושבים". הכנס, שילווה את התערוכה עם 400 הדוברים, יעסוק בנושאים הבאים: טרנספורמציה דיגיטלית, איכות הסביבה וסביבה ירוקה, מוביליטי, משילות ופיננסים. תחום חדש שהולך ומתפתח באירוע הוא שיתוף פעולה בין ערים מבוססות לערי פריפריה, שבא לידי ביטוי בשיתוף ידע ומשאבים.

אנשים ומחשבים תלווה את אירועי הכנס ותדווח משם אונליין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Yoav

    מערכת אקרון שתוצג לראשונה בכנס ערים חכמות בברצלונה החודש היא מערכת המתחברת לכל מערכות העיר החכמה, אקרן מנטר את המערכות, מתקשר עם המערכות השונות ומעביר ביניהן מידע למטרות תפעוליות. לאקרון מעטפת אבטחת סייבר מובנת המגינה על כל מערכת העיר החכמה. אקרון מיועד לכל גודל ארגון ומספק למקבלי החלטה תמונת מצב מלאה של מה שקורה בעיר.

אירועים קרובים