משרד התקשורת הטיל על בזק קנס כספי בסך 1.65 מיליון שקלים

ההחלטה על הצעד הגיעה אחרי שהחברה לא מסרה נתונים מהותיים לצורך הרפורמה להגברת התחרות בפס הרחב והקמת השוק הסיטונאי ● "בזק מנסה לעכב את יישום הרפורמה בפס הרחב", אמר שר התקשורת, גלעד ארדן

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

רק לפני כמה ימים נכשלה בזק בעתירתה לבג"ץ נגד משרד התקשורת, והנה החל לו "סיבוב" נוסף במלחמת השוק הסיטונאי (הטלפוניה הקווית), והפעם מצד משרד התקשורת, אשר החליט להטיל על בזק קנס בסך 1.65 מיליון שקלים מאחר שלטענת המשרד, החברה לא מסרה לו נתונים מהותיים, כפי שביקש, לצורך הרפורמה להגברת התחרות בפס הרחב והקמת השוק הסיטונאי.

יצוין, כי בימים אלה נערך השימוע של משרד התקשורת בנושא השוק הסיטונאי, ובמסגרתו נדרש משרד התקשורת על ידי בג"ץ להאריך את זמן השימוע עם בזק, ואף להשיב לבזק על שאלותיה לקיים עמה דיון שימוע נוסף.

המשרד טוען כי אי העברת המידע על ידי בזק עלולה לפגוע באופן משמעותי בעבודה ובפעילות המשרד, ואף עלולה לעכב את הרפורמה ולסכל את מדיניות הממשלה ולפגוע באינטרס הציבורי.

בהודעת משרד התקשורת נאמר גם, כי "על אף פניות חוזרות ונשנות לקבלת המידע על פי ההוראות בחוק, חברת בזק בחרה לעשות דין לעצמה ובחרה שלא להעביר את המידע למשרד התקשורת, בכך מקשה על המשרד את ביצוע עבודתו, ולכן המשרד החליט להתחיל מולה בהליך הטלת עיצומים כספיים".

גלעד ארדן, שר התקשורת, ציין, כי "לצערי, חברת בזק מנסה לעכב את יישום הרפורמה ב"פס הרחב", שתפתח את השוק לתחרות ותיטיב עם הציבור".

מבזק נמסר, כי "בזק היא חברה המונחית על ידי גופי הביטחון, ומדובר בנתונים בעלי רגישות ביטחונית, שלא קיבלו את אישור גופים אלה להפיצם. מיד כשבזק תקבל אישורים אלו היא תעבירם בהתאם להנחיות. אנו תמהים על הודעת המשרד, שכן הוא מכיר היטב את הוראות הביטחון ואת ההנחיה שקיבלה בזק על ידי גופי הביטחון, הנוגעת לנתונים אלו באופן ספציפי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים