פרשת TomorrowNow: נדחה הערעור של אורקל; לא תקבל 1.3 מיליארד דולר מסאפ

בית המשפט העביר ביקורת על שתי החברות ופסק כי על אורקל לבחור בין קבלת פיצוי נמוך יותר למשפט נוסף ● הן באורקל והן בסאפ הביעו שביעות רצון מההחלטה

למרות הסכום הנמוך משמעותית מזה שביקשה - אורקל מרוצה. צילום אילוסטרציה: BigStock.

בית המשפט דחה את ערעורה של אורקל (Oracle) על החלטת ערכאה נמוכה יותר לפיה סאפ (SAP) תשלם לה 1.3 מיליארד דולר בפרשת הפרת זכויות היוצרים של TomorrowNow.

בית המשפט האמריקני לערעורים קבע כי על אורקל לבחור בין שתי חלופות: לקבל פיצוי בסך 356.7 מיליון דולר – סכום נמוך משמעותית, אם כי גבוה יותר מכפי שנקבע לה, או להתמודד עם משפט חדש.

ב-2012 קבע חבר מושבעים כי סאפ תשלם לאורקל 1.3 מיליארד דולר – הסכום הגבוה ביותר שנפסק אי פעם בתביעה של זכויות יוצרים. הפסיקה ניתנה לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של TomorrowNow – חברה בת שלה, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם במחירי מציאה. אולם, השופט שניהל את ההליך ביטל את הכרעתם והפחית את סכום הפיצויים ל-272 מיליון דולר.

שתי החברות הגיעו באוגוסט אותה שנה להסדר פשרה, במסגרתו אמורה הייתה ענקית היישומים הגרמנית לשלם לענקית החומרה והתוכנה סכום של 426 מיליון דולר. אלא שאורקל, שבתחילה קיבלה את ההסדר, החליטה לסרב לו בסופו של דבר והגישה ערעור על ההחלטה של השופט. הסירוב הקנה לאורקל את האפשרות לבקש מבית המשפט להשיב את סכום הפיצויים הגבוה שקבע חבר המושבעים.

הדיונים בבית המשפט התמקדו בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים, לטענת סאפ, ועד מיליארדים רבים של דולרים, לטענת אורקל. החברה הגרמנית כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולר, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה.

המשפט משך תשומת לב רבה בעמק הסיליקון, בין היתר מאחר שהעידו בו בכירים בשתי החברות, בהם מייסד ומנכ"ל אורקל, לארי אליסון, שטען שפרקליטי סאפ "זורקים סתם מספרים באוויר", נשיאת החברה, צפרא כץ, והמנכ"ל המשותף של סאפ, ביל מקדרמוט, שהתנצל בעדותו בפני אורקל על האירועים שקרו ב-TomorrowNow. לעומתם, ליאו אפותקר, המנכ"ל לשעבר של סאפ ובאותה העת מנכ"ל HP, התחמק מלהעיד במשפט.

בפסק דינם מיום ו' האחרון קבעו המושבעים כי הפיצוי בן 1.3 מיליארד הדולרים לאורקל נעשה על בסיס "שימוש בכמות מופרזת של ספקולציות". מנגד, הם קבעו כי הסכום הראשוני שנפסק לפיצוי, בסך 272 מיליון דולר – לוקה בטעות.

ראש הרכב השופטים, השופט ויליאם פלטשר, סתר את טענות שני הצדדים. על אורקל כתב כי "אם סאפ באמת ציפתה שרכישת TomorrowNow תניב לה רווחים בסך 1.3 מיליארד דולר, כפי שאורקל טוענת, הרי שמחיר הרכישה, שעומד על 10 מיליון דולר, הוא נמוך להפליא". על סאפ קבע השופט כי "טענתה, לפיה אורקל הפסידה ממעשיה של סאפ רק 36 מיליון דולר, כפי שקבע השופט, היא טענה שגויה. ההפסד עומד על כ-120 מיליון".

דוריאן דיילי, היועץ המשפטי של אורקל, מסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי הוא "שמח על השיפור בסכום הפיצוי", אולם סירב למסור אם החברה תסכים לקבל את הסכום או שתלך למשפט נוסף. גם אנדי קנדזי, דובר מטעם סאפ, הביע שביעות רצון מהפסיקה ומסר כי היא "מעידה על הנכונות של עמדתנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים