מסתמן: אינטל תקנה את יצרנית השבבים אלטרה תמורת 15 מיליארד דולר

אם העסקה תצא לפועל, היא תהיה הגדולה בתולדות אינטל ● הרכישה אמורה לחזק את מעמדה של החברה במאבק המתפתח בשוק ההולך וגדל של האינטרנט של הדברים

תירכש בידי אינטל? אלטרה

אינטל (Intel) קרובה לסגור עסקה לרכישת יצרנית השבבים אלטרה (Altera) תמורת כ-15 מיליארד דולר, המשקפים מחיר של כ-54 דולר למנייה – 15% יותר ממחיר השוק של מניית הנרכשת. בדיווחים שפורסמו באתרים כלכליים צוין כי אם לא תהיינה התפתחויות שליליות, העסקה עשויה להיסגר כבר בסוף השבוע.

אם העסקה תצא לפועל, תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר של אינטל בכל הזמנים. החברה מוערכת כיום בשווי של 160 מיליארד דולר.

מוקדם יותר השנה הגישה אינטל הצעה להשתלטות עוינת על מניות אלטרה, בשווי דומה להצעת הרכישה הנוכחית, אך בסופו של דבר היא נדחתה על ידי בעלי המניות של החברה באפריל. הדיונים בין החברות התחדשו לאחר שאינטל הציבה את ה-1 ביוני כמועד אחרון לדיון על ההצעה בגובה הזה.

אלטרה היא יצרנית שבבים לוגיים ברי תכנות שמציעים ביצועים גבוהים, התקני ASIC ומערכות על שבב עוצמתיות PowerSoC. לקוחותיה העיקריים הם חברות טלקום, והיא מתמחה בפתרונות שמיועדים לרשתות בכלל ולרשתות אלחוטיות בפרט, כולל פתרונות צבאיים וכאלה שמתאימים לשוק הרכב.

רכישת אלטרה אמורה לחזק את מעמדה של אינטל במאבק המתפתח בשוק ההולך וגדל של האינטרנט של הדברים. הרכישה מגיעה על אף שבמשך תקופה ארוכה הייתה הערכה שאינטל תנסה לרכוש דווקא את ברודקום (Braodcom), אולם זו, כפי שפורסם היום, נרכשה בידי אוואגו (Avago).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים