עסקת ענק בעולם השבבים: אווגו קונה את ברודקום ב-37 מיליארד דולר

העסקה אמורה ליצור את אחת היצרניות הגדולות ביותר לתחום הרכיבים לרשת, לאינטרנט של הדברים ולמובייל ● לא ברור מה יעלה בגורל 800 עובדי הנרכשת בישראל

ברודקום

אחד המיזוגים הגדולים בתעשיית יצרניות השבבים עומד לקרום עור וגידים: אווגו טכנולוגיות (Avago Technologies) הסינגפורית הסכימה לשלם 37 מיליארד דולר תמורת ברודקום (Broadcom). העסקה אמורה ליצור את אחת היצרניות הגדולות ביותר לתחום הרכיבים לרשת, לאינטרנט של הדברים ולמובייל. מדובר בעסקה הגדולה ביותר מזה יותר מ-15 שנים.

על פי הפרסומים, העסקה תתבצע במזומן ובמניות. אווגו תשלם כ-17 מיליארד דולר במזומן והשאר – במניות של החברה. אם יתקבל ההסדר, הוא יעניק לבעלי המניות של ברודקום כשליש מהחברה המאוחדת.

לאחר המיזוג אמורה ברודקום להמשיך לתפקד כחברה עצמאית, אלא ששמה ישתנה מתאגיד ברודקום לברודקום בע"מ ומנכ"ל אווגו, הוק טאן, ישמש גם כמנכ"ל שלה.

עדיין לא ברור מה יקרה עם עובדי ברודקום לאחר המיזוג. במיוחד נוגעים הדברים ל-800 עובדי החברה שמועסקים בשמונת מרכזי הפיתוח של ברודקום בישראל – כולם, ללא יוצא מן הכלל, מהנדסים. הסיבה היא שעד כה אין לאווגו כל פעילות בישראל – לא בתחום הפיתוח ובוודאי שלא בתחום הייצור.

מרכזי הפיתוח בישראל הוקמו באמצעות רכישות רבות שביצעה ברודקום האמריקנית בארץ, כצעד אסטרטגי שהובל בידי ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא בחברה. ברודקום מתכננת בעיקר שבבים לרשתות והכריזה רק באחרונה על משפחה חדשה של מעבדים שמיועדים להאצת והגדלת רוחב הפס, שתוכננו בחלקם הגדול במרכז של החברה ביקום.

ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ברודקום העולמית

ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא וסמנכ"ל הטכנולוגיות של ברודקום העולמית

במהלך השנים ביצעה ברודקום 11 רכישות בישראל. שתי החברות הישראליות האחרונות שהיא רכשה היו BroadLight, ספקית רשתות סיבים אופטיים פסיביים, ו-Wisair, שפיחתה פתרונות להעברת נתונים אלחוטית לטווחים קצרים. בסך הכול רכשה ברודקום מאז הקמתה יותר מ-60 חברות.

"אצלנו, חלק ניכר מהעובדים הגיע בשל גיוסים שנעשו לאחר הרכישה", אמר מרקל בראיון שנתן לאנשים ומחשבים בספטמבר האחרון. "אנחנו מגדילים את מצבת העובדים, משאירים את אתר הפיתוח במקומו ומשלבים את היכולות של ברודקום באלה של הנרכשת. כך, לדוגמה, היקף המכירות של אחת החברות הישראליות שרכשנו צמח פי חמישה לאחר הרכישה".

כעת מעניין יהיה לראות כיצד תנהג החברה הממוזגת עם העובדים בארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים