דיווח: סימנטק במגעים למכירת וריטאס לקרן השקעות פרטית

היקף העסקה צפוי לעמוד על 7-8 מיליארד דולר, והיא תשקף אובדן של מיליארדי דולרים לענקית אבטחת המידע

וריטאס

סימנטק (Symantec) נמצאת במגעים למכור את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס (Veritas), לחברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group), כך דווח בעיתונות הכלכלית בארצות הברית הלילה (ג').

לא ברור מה המצב של השיחות וכמה הן קרובות לכדי מימוש העסקה. על פי סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), העסקה קרובה לסיום והיקפה יעמוד על סכום שבין שבעה לשמונה מיליארד דולרים. סימנטק וקרלייל לא הגיבו לפרסום.

סימנטק מחפשת כבר כמה חודשים קונה לוריטאס, אבל העניין מצד קונים פוטנציאליים היה מוגבל, בשל הוצאות מס הקשורות לפיצול החברה.

באוקטובר האחרון הודיעה ענקית האבטחה כי בכוונתה לפצל את החברה לשתיים; האחת היא חברת אבטחת המידע שתמשיך לפעול תחת המותג סימנטק. היא תעסוק באבטחת מידע ובהגנה מפני סייבר, בהגנה על תחנות קצה במגזר הפרטי והארגוני, ניהול תחנות הקצה, הצפנה, אבטחה בעולם הנייד, ניהול גישה והגנה רב שכבתית, זיהוי משתמשים, מניעת דליפת מידע, ניהול אבטחה באירוח, ושירותי ניהול ואבטחה בדטה סנטר, לרבות ניהול מייל ו-Web. השנייה היא חברת ניהול המידע, שתיקרא Veritas, והיא תעסוק בגיבוי ושחזור מידע, ארכוב, גילוי מידע, ניהול האחסון ושירותי זמינות. הפיצול צפוי להסתיים עד סוף 2015 והחברה תפעל כשתי חברות באופן רשמי החל מינואר 2016.

באפריל 2015 פרסם הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), כי החברה עורכת מסע גישושים למכירת וריטאס. אם יקרה הדבר, העסקה תשקף אובדן של מיליארדי דולרים לענקית אבטחת המידע. מדובר בהפסד של מיליארדים, שכן היא רכשה את וריטאס ב-2005 תמורת 13.5 מיליארד דולר. המחזור הכספי של עסקי אבטחת המידע (זה שימשיך לשאת את המותג סימנטק) בשנתה הכספית האחרונה של סימנטק עמד על 4.2 מיליארד דולר, ואילו המחזור של עסקי האחסון והגיבוי (זה של וריטאס) עמד על כ-2.5 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים