אינטל שוקלת למכור את יחידת אבטחת הסייבר שלה

ענקית השבבים רכשה את מק'אפי תמורת יותר משבעה מיליארד דולר, וכבר אז הועלו תמיהות מדוע עשתה זאת ● החברה סירבה להגיב על הדיווח

אינטל סקיוריטי

אינטל (Intel) בוחנת מה לעשות עם יחידת האבטחה שלה, אינטל סקיוריטי (Intel Security), משמע – למכור אותה, כך דיווח אמש (א') הפיננשיאל טיימס (Financial Times).

אינטל רכשה את מק'אפי (McAfee) – שהפכה מאוחר יותר לחטיבת אבטחת המידע שלה, אז יצרנית תוכנת האנטי-וירוס השניה בעולם – תמורת 7.7 מיליארד דולר, לפני כמעט שש שנים.

ענקית השבבים מעמק הסיליקון כבר ערכה שיחות בנושא עם בנקים ובנקאים לגבי העתיד של יחידת אבטחת הסייבר שלה, בעסקה שתהיה אחת מהגדולות בענף, כך על פי גורמים המקורבים לשיחות.

קרנות הון סיכון פרטיות מתעניינות יותר ויותר בחברות הגנת סייבר, בשל הצפי לרווחיות גבוהה בתחום – בהתאמה לגידול בהיקף ומורכבות המתקפות על ארגונים והגידול בנזק שהן גורמות. לכן, העריכו אנליסטים כי אינטל תקבל תג מחיר גבוה יותר מאשר הסכום אותו שלמה ב-2010.

סכום כמעט כפול ממה ששולם

כך, לפני שבועיים סימנטק (Symantec) רכשה את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן. בלו קואט מתמחה בהגנה על שערי הגישה לאינטרנט של ארגונים מפני מתקפות סייבר. המוכרת של בלו קואוט, קרן ביין קפיטל (Bain Capital), קיבלה עבורה סכום כמעט כפול ממה ששילמה על בלו קואוט שנה קודם.

במאי 2016 החל מסע הפיטורים של אינטל, שהוביל לכך שהחברה תקצץ בסופו של דבר כ-11% מכוח העבודה שלה – או כ-12 אלף עובדים באופן גלובלי. ככל הנראה הקיצוץ העיקרי אמור להיות במפעלי הייצור של החברה שאחראים למעבדי ה-x86, אלו שהיו הלחם והחמאה של החברה במשך שנים כה רבות.

ענקית השבבים החלה לחשוב על ארגון מחדש של עסקיה לאחר שספגה פגיעה – בשל הירידה בשוק המחשבים האישיים. החברה מנסה להתמקד במכירת שבבים למחשוב ענן ולא למחשבים אישיים – אשר עדיין מהווים 60% מהמכירות ו-40% מהרווחים.

כאשר אינטל רכשה את מק'אפי, ב-2010, היא התכוונה לשבץ פונקציונליות של אבטחה בשבבים שלה. היא הבטיחה כי תספק את היכולת לזהות איומים ברמה עמוקה יותר. היא ציפתה כי הטכנולוגיות של מק'אפי יסייעו לה לשפר את האבטחה בשבבים ובמקביל יקנו לה דריסת רגל בעולם מוצרי האבטחה. אך בחלוף שש שנים – אינטל טרם השלימה תוכנית זו.

מהלך לא ברור

כבר בעת הרכישה הועלו תמיהות של אנליסטים ומתחרים אודותיה. כך, ביל רובינס, שהיה אז סגן נשיא בכיר למכירות בסימנטק, ומספר שתיים בחברה, אמר לאנשים ומחשבים כי  "הרכישה של אינטל את מק'אפי באה לנו בהפתעה. לא רק לנו, אלא גם לאנליסטים טכנולוגיים ולפרשנים כלכליים בכירים. לא הצלחנו להבין את ההיגיון שבכך, אף שגירדנו בפדחתנו לא מעט".

לדבריו, "הרכישה בלבלה אותנו מעט, למען הכנות, ולא רק אותנו. היא באה לשוק בהפתעה, ונראית כאילו הגיחה משום מקום. את ההיגיון הטכנולוגי שבה הרי בוודאי שאין להבין: ברגע שאתה מרכיב רכיב אבטחת מידע על השבב, הוא שם לנצח ואין לך כל יכולת לעדכן אותו. הדבר בלתי נתפס בעולם אבטחת המידע של היום, המתאפיין בהופעתם של איומים חדשים בתצורות מתחלפות ואינסופיות".

רובינס ציין, כי "ההיגיון היחידי שברכישה הוא כנראה בכך שלאינטל יש הרבה כסף והבנקים בימים אלה לא נותנים את החזר ההשקעה הטוב ביותר. הם (בכירי אינטל – י.ה.) אמרו לעצמם: 'הבה נפזר את סל הרכישות שלנו, ומה שחם היום זה אבטחה – אז הבה נרכוש חברת אבטחה'. ממילא מק'אפי הודיעה שהיא מעוניינת להירכש. בכל מקרה, אם מישהו מכם, העיתונאים, יידע את סיבת הרכישה – הוא מוזמן לצלצל אליי".

מיתוג מחדש

ב-2014 ענקית השבבים נפטרה מהשם מק'אפי, במסגרת תהליך מיתוג מחדש לחטיבת האבטחה שלה שנקראה אינטל סקיוריטי. בחברה חשו – אף שלא אמרו זאת – כי השם מק'אפי נושא עימו קלון והכרה שלילית, לאור מעלליו של ג'ון מק'אפי, מייסד החברה – בשנים האחרונות. מק'אפי זכה לכותרות שליליות בעיקר, עם מעורבות בפרשת סמים ורצח, מצוד בינלאומי נרחב שהתנהל אחריו, וראיונות הזויים לאמצעי תקשורת שונים.

כך, בנובמבר 2012 מק'אפי, היה מבוקש במדינת בליז בחשד למעורבות ברצח של גרגורי פאול, שהיגר מארצות הברית וגופתו נתגלתה. הוא היה החשוד מרכזי בפרשה. פאול, שכן של מק'אפי, הגיש תלונה נגד מק'אפי בשל "התנהגות עוינת" – מנהגו לירות ברובים ונטייתו שלא לרסן את הכלבים שלו.

גופתו של פאול נתגלתה בביתו עם פצע של ירייה בודדת בראשו. לאחר שמכר את חברת אבטחת המידע שהקים תמורת 100 מיליון דולרים, עסק מק'אפי ביוגה (ואף חיבר מספר ספרים בנושא) ובטיסה בגובה נמוך, ולאחר מכן החל לחקור תרופות בבליז, בחיפוש אחר אנטיביוטיקה טבעית. ידיעות על סגנון החיים הססגוני שלו נפוצו בעבר, ובין השאר נטען, כי הוא מתרועע עם דמויות ידועות מעולם הפשע, עורך ניסויים בחומרים (חוקיים) מעוררי הזיות ומבלה עם נערות צעירות.

אינטל סירבה להגיב על הדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים