תביעה משפטית נגד יצרנית Pokémon GO

גבר מניו-ג'רזי טוען ששחקנים שמנסים ללכוד את המפלצות הקטנות חודרים לרכושו הפרטי ויוצרים מטרד בחייו ● לכן, הוא תובע את החברה שיצרה את המשחק הלוהט

לא הבייביסיטר של דאעש. צילום: BigStock

Niantic Labs, החברה שפיתחה את משחק המציאות הרבודה הממכר עד שגעון – סופגת באחרונה ביקורת זועמת במיוחד מצד שחקנים שלא אוהבים את השינויים שחלו בו בעדכון האחרון.

בנוסף, במשך פחות מחודש מאז השקתו, הביאה ההתמכרות אליו לכמה וכמה פגיעות בגוף של שחקנים שאיבדו קשר למציאות. אבל הנסיבות אשר לוקחות את המפתחת לבית המשפט דווקא לא קשור לשלל התלונות והמקרים המצערים הללו, אלא פשוט גבר מניו-ג'רזי, שמצא הזדמנות לקצת אקשן שכרוך אמנם ב-Pokémon GO אבל אינו חלק מהמשחק. או שכן.

בסוף השבוע הגיש לג'פרי מרדר לבית המשפט הפדרלי בקליפורניה תלונה כנגד Niantic Labs ונינטנדו (Nintendo) בטענה שהמשחק שבראו יוצר מטרד. לדבריו השחקנים, תוך כדי חיפושיהם אחרי פוקימונים, מובלים אל החצר האחורית של הבית שלו. בתביעה, המבקשת מעמד ייצוגי, נטען כי קואורדינטות ה-GPS של המשחק ממקמות את ה-Pokestops וחדרי הכושר בכוונה בסמוך לנכסים פרטיים ללא רשות בעליהם.

הפגינו זלזול בתוצאות אכלוס העולם בפוקימונים

"לפחות חמישה אנשים דפקו על הדלת של התובע, והודיעו לתובע שיש פוקימון בחצר האחורית שלו וביקשו גישה לחצר האחורית של התובע על מנת לתפוס את הפוקימונים", נאמר בתלונה של מרדר. "הנתבעים הפגינו זלזול בתוצאות הנראות לעין של אכלוסו של העולם האמיתי בפוקימונים ווירטואלים, מבלי לבקש את רשות בעלי הנכס".

Pokémon GO – שבו משחקים יותר מ-75 מיליון בני אדם בכל רחבי העולם – שבר את שיאי ההורדה וזכה לעניין גבוה אפילו יותר מאלו שקיבלו פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) בחודשי השקתם הראשונים. אבל לא כולם כל כך מתלהבים מהמשחק, ובמיוחד בולטים אנשים כמו מרדר, שמתלוננים על הסגת הגבול ששחקנים מבצעים כשהם פולשים לרכושם.

תסתלקו מהחצר שלי

זמן לא רב לאחר השקת המשחק, גבר מוונקובר הציב שלט מול הבניין שלו שבו ייעץ לשחקנים: "תשיגו לכם חיים ותסתלקו מהחצר שלי". המשחק גם גרם לתסכול המוני בשכונה בסידני, אוסטרליה, כשמאות נהרו אל הפרבר השקט בחפשם אחרי פוקימונים.

ולא רק אזרחים תמימים יוצאים לקרב מול Pokémon GO – כוח המשטרה המקומית בדרום קליפורניה ביקש מהשחקנים להפסיק לצלצל אל מספר החירום 911 בתהייה האם פוקימונים מסתתרים בתחנת המשטרה המקומית.

ב-Niantic וגם בנינטנדו לא מיהרו להגיב על עניין התביעה, אבל כדאי לציין לזכותן שהוראות המשחק שהוציאו בעת ההשקה בהחלט קוראות לשחקנים: "אל תסיגו גבול, או כל רווח או ניסיון לקבל גישה לכל רכוש או מיקום שבו אין לכם את הזכות או הרשות להיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים