נוטניקס יצאה להנפקה – שווייה גדל לשישה מיליארד דולר

מדובר בנתון המשקף 178% יותר ממה שהמשקיעים העריכו בטרם ההנפקה וממה שהחברה קבעה לעצמה בשבוע שעבר, כאשר גייסה 238 מיליון דולר

דיראג' פאנדי, מייסד במשותף והמנכ''ל הפורש של נוטניקס. צילום: ניב קנטור

נוטניקס (Nutanix) יצאה להנפקה בסוף השבוע. שווייה של ספקית עסקי מערכות ה-IT המשולבות והאחודות לעומק (Hyper-converged) גדל ב-20% במהלך החג והגיע מחמישה לשישה מיליארד דולר.

מדובר בנתון המשקף 178% יותר ממה שהמשקיעים העריכו בטרם ההנפקה וממה שהחברה קבעה לעצמה בשבוע שעבר, כאשר גייסה במהלך ההנפקה שלה 238 מיליון דולר. אנליסטים ציינו כי שווי מניית נוטניקס צפוי להמשיך ולצמוח, בשל היות החברה בעלת טכנולוגיה משבשת.

במסמכי ההנפקה שהגישה, ציינה נוטניקס כי דל (Dell) שהיא שותפה OEM שלה – עשויה להיות מתחרה חזקה עוד יותר לנוטניקס, בשל רכישתה את EMC – בתחומי השרתים והאחסון.

דיראג' פאנדי, מייסד ומנכ"ל נוטניקס, אמר עם ההנפקה כי "מזה שבע שנים אנו מעלים את הרף לעולם תשתיות ה-IT הארגוניות, על ידי חשיבה מחודשת לתחומי האחסון והמחשוב בעולם הווירטואלי. ההנפקה מסמנת אבן דרך חשובה עבורנו במסע שלנו, ככל שאנו ממשיכים לחולל מהפכה בדור הבא של תשתית ה-IT בארגונים, כך שהם יוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל של מחשוב הענן".

החברה שהוקמה ב-2009, מסרה בהנפקה כי יש לה 3,768 לקוחות ארגוניים, לרבות יותר מ-300 מבין 2,000 החברות הגדולות בעולם, ביניהן בסט-ביי (Best Buy), נינטנדו (Nintendo), טויוטה (Toyota) בצפון אמריקה ומשרד ההגנה האמריקני.

הכנסות החברה נמצאות בצמיחה. בשנת הכספים 2016, שהסתיימה ביולי, הן עמדו על 445 מיליון דולר, כמעט כפול מההכנסות ב-2015, שעמדו על 241.4 מיליון. החברה רשמה הפסד של 168.5 מיליון דולר בשנתה הכספית האחרונה, לעומת הפסד של 126.1 מיליון דולר בשנת הכספים 2015. הגירעון המצטבר שלה עומד כל 442 מיליון דולר.

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס ישראל

נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס ישראל

מתחרותיה של נוטניקס הן ספקיות תוכנה כמו VMware ורד-האט (Red Hat), לצד ספקיות מערכות IT מסורתיות, כגון HPE, לנובו (Lenovo), סיסקו (Cisco), יבמ (IBM) ודל, כמו גם ספקיות אחסון כגון EMC מבית דל, נט-אפ (NetApp) והיטאצ'י דטה סיסטמס (HDS).

ביוני 2016 ביקר פאנדי בארץ. בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים אמר כי "ה-IT צריך להיות בעל תפקיד קריטי ומרכזי בכל ארגון עסקי, הוא נדרש להיות הנשק, חוד החנית של הארגון. אלא שלצערי, לא כל המנכ"לים והמנמ"רים מבינים ומפנימים זאת".

לדבריו, "האתגר הגדול ביותר מולו מתמודדים מנמ"רים היום, הוא להתאים את מערכות המחשוב הארגוניות לדרישות העסקיות של הארגון, לעשות את ה-IT לכלי המסייע להתחרות בשוק, להגיב בזריזות לשינויים הרבים. הכל הופך להיות מוכוון-מידע. לצד זאת, הדגש הוא על התוכנה, אשר 'כובשת' עוד ועוד אזורים ב-IT".

"בדטה סנטר קורה תהליך, הדומה במובנים מסוימים לשינויים שקרו ל-PC, עם הופעת הטלפון החכם. הכל הופך להיות תוכנה טהורה. הדטה סנטר הופך להיות מוגדר תוכנה, SDDC, עם אחסון מוגדר תוכנה (SDS), ורישות מוגדר תוכנה (SDN)".

את הסניף בישראל מנהל נדב טוביאס. השוק הישראלי, אמר פאנדי, "מתאים לנו מאוד וגם אנחנו לו, בשל החדשנות הזורמת בעורקיו ובשל היותו מאמץ מוקדם של טכנולוגיות. יש לנו פה כבר עשרות לקוחות ארגוניים, ואני צופה בו גידול משמעותי בהמשך השנה וב-2017. נמשיך להשקיע פה, ונגדיל את הצוות, לצד קידום שיתוף הפעולה שלנו עם השותפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים