קוואלקום ממשיכה להסתבך: נקנסה ב-853 מיליון דולר

הרשויות בדרום קוריאה הטילו את הקנס על ענקית המעבדים עקב "התנהגות מונופוליסטית" ● קוואלקום מסובכת בחקירות גם באירופה ובארצות הברית, ובשנה שעברה הוטל עליה קנס גבוה בסין

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום. צילום: יח"צ

קוואלקום (Qualcomm), יצרנית המעבדים המובילה בתחומי הטלפונים החכמים והטאבלטים, ממשיכה להסתבך: החברה ספגה קנס כבד במיוחד בסכום של 853 מיליון דולר מהרשות להגבלים עסקיים של דרום קוריאה. הקנס הושת על החברה בגלל מהלכים שהוגדרו על ידי הרשות כהתנהגות מונופוליסטית.

החלטת הרשות ניתנה לאחר חקירה של הוועדה הדרום קוריאנית לסחר הוגן, שהסתיימה בשבוע שעבר וקבעה שקוואלקום סיפקה רישוי לפטנטים שלה ליצרניות טלפונים חכמים בלבד, מבלי שהיא ניהלה משא ומתן מתאים על תנאי השימוש ברישוי. בנוסף, נקבע שהחברה לא שילמה עבור שימוש בפטנטים שמוחזקים בידי יצרניות הטלפונים.

יצוין כי זו רק בעיה אחת שעומדת בפני ענקית השבבים, שספגה בשנה שעברה קנס של 975 מילון דולר מהרשויות בסין, תוך איום בפגיעה בצמיחה של מכירות החברה במדינה שנחשבת כיום לשוק המובייל הגדול ביותר בעולם. היא עומדת גם בפני חקירה של הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי, בטענה שהיא שילמה כספים לחברות כדי שיבחרו להשתמש במכשירים שהן מייצרות רק במעבדים שהיא מציעה. גם בארצות הברית, מדינת האם של קוואלקום, מתבצעת חקירה בנוגע לתהליכים שנוקטת החברה ברישוי הפטנטים שלה.

קוואלקום הגיבה על ההחלטה בכך שמדובר ב-"תקדים קשה ובלתי נסבל" וציינה שתערער לבית המשפט העליון בסיאול.

לפי הערכות, ההחלטה הזו אמורה לקצץ באופן כלשהו בהוצאות של היצרניות הדרום הקוריאניות המובילות בתחום, סמסונג (Samsung) ו-LG. זאת, מכיוון שהן יצטרכו לשלם בעתיד סכומים נמוכים יותר עבור שימוש במוצרים של קוואלקום. עם זאת, יריית הסיום בנושא עדיין רחוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים