האקרים משתלטים על טלוויזיות חכמות בכדי לקדם את היוטיובר פיודיפאי

מאמצי הפורצים מתרכזים בעיקר בסטרימר של גוגל כרומקאסט ומטרתם העיקרית - להגדיל את מספר המנויים של הגיימר המפורסם משוודיה שנמצא במאבק מול מי שמאיימת לקחת מידיו את התואר מלך המנויים, T-Series ההודית

תקלה לילית. יוטיוב

כבר כמה חודשים שמלחמה נתשת בין מעריצי פיודיפאי (PewDiePie) לבין תומכי T-Series – שלשניהם ערוצי יוטיוב מגה-מצליחים. הקרב הוא על מידת הפופולריות והובלת מדד הערוץ האהוב ביותר, וכעת במסגרתו פרצו האקרים לסטרימר של גוגל כרומקאסט ולעוד התקנים חכמים, מתוך ניסיון להשיג עוד מנויים בעבור פיודיפאי ומאבקו  בענקית ההודית, שממותג כ"ההירואי".

פיודיפאי, ששמו המקורי הוא בכלל פליקס ארוויד אולף קיילברג, הוא יוטיובר שוודי שמרבית סרטוניו הם תיעודי גיימינג ושלאחרונה גם מתנסה במגוון סגנונות אחרים של תכנים. מאוגוסט 2013 עד היום ערוץ היוטיוב שלו נחשב כערוץ הפרטי בעל המספר הרב ביותר של מנויים. נכון תחילת ינואר 2019 נרשמו לערוץ שלו יותר מ-79 מיליון משתמשים רשומים, ויש לו כ-19.1 מיליארד צפיות באופן מצטבר.

T-Series הוא לייבל מוזיקה הודית וחברת הפקת סרטים בוליבודיים, וערוצי היוטיוב שלה מנוהלים על ידי צוות שלם, כשהערוץ העיקרי של החברה מציג בעיקר סרטוני מוזיקה ומדי פעם פרומואים לסרטים. לערוץ הפופולרי יש למעלה מ-56 מיליארד צפיות נכון ל-19 בדצמבר 2018 ולמעלה מ-77 מיליון מנויים, נכון ל-30 בדצמבר 2018, והוא מדורג גם כערוץ השני המספר המנויים, אחרי זה של פיודיפאי.

יוצר בודד וחובבן מול תעשייה דרקונית?

הכל התחיל כאשר פיודיפאי הודיע שהערוץ שלו בקרוב לאבד את הפרס של בעל המנויים הגדול ביותר למתחרה שלו. מה שהדליק את הקהילה, וייצר מאבק נואש בן הגרופים של הערוצים, שבמהלכו השתמשו חלקם בטרולינג ואביוז בתגובות לכמעט כל קטע שהועלה על ידי מי מהשניים ליוטיוב.

בעיניי תומכי פיודיפאי, עליית T-Series וניצחונה כמובילת הערוצים הנעקבים, היא על תקן מהלך שהוא ממש אנטי ליוצרי סולו או ליצרני תוכן חובבים, כפי שהם מציירים את פיודיפאי, וזאת למרות שהוא מפורסם ו"שותף" ברווחי יוטיוב כבר מזה שנים. בעיקר הם סבורים כך משום שלדבריהם לחברת המוסיקה ההודית יש בעצם את העוצמה של בוליווד, ולכן להרגשתם מדובר במאבק בין יוצר אחד הניצב בודד באופן הירואי מול תעשייה עוצמתית ועשירה. ומכיוון שזה מחזה נדיר, המעריצים של פיודיפאי לא רוצים שהוא יאבד את התואר שלו  ועוד לכזה גורם מתועש.

כחלק מהמלחמה לקחו כנראה מעריצי פיודיפאי את העניינים לרמה חדשה לגמרי של מאבק – האקרים משתלטים על מכשירי Chromecast, טלוויזיות חכמות ומכשירים של Google Home במאמץ להגדיל את מספר המנויים של היוטיובר השוודי.

האקרים הטוענים: "חשפנו חולשה כדי לעזור לכם"

מתקפת ההאקרים החלה אתמול (ד') בבוקר, וניצלה נתבים מכדי להתחבר באמצעותם לאינטרנט, לשנות את שם ה-Wi-Fi של המכשיר, ולאחר מכן להפעיל ולהציג בפני המשתמשים סרטון יוטיוב של פיודיפאי.

על ידי כך שהם "מכריחים" את ההתקנים להפעיל את סרטון הווידיאו של היוטיובר, ההאקרים מנסים להשפיע לטובה על קמפיין "הירשם לפיודיפאי", בתקווה שהנחשפים לתכנים יתלהבו מהם ויהפכו לעוקבים, או אולי יתרשמו בעיקר מהנוכחות ומהמאבק וירתמו להיות חלק ממנו.

מאחורי המהלך עומד צמד האקרים המכונים HackerGiraffe ו-J3ws3r, שטוענים כי כתוצאה מהגישה הפרוצה הזו לתכנים, סרטון שקידמו נצפה יותר מ-4,000 פעמים רק במהלך שעות הערב אמש. אמנם אין כל אישור לכך שמדובר במספר מדויק, אבל מספר גולשים פרסמו ב-Reddit שהסרטון אכן הופיע בטלוויזיה שלהם.

גוגל אמרה בתגובה ל-The Verge שקיבלה דיווחים מאנשים שגם אצלם הופיע "סרטון לא מורשה שהושמע בטלוויזיות שלהם באמצעות מכשיר Chromecast", אך אמרה שהבעיה הייתה תוצאה של הגדרות הנתב.

באופן משעשע, הן HackerGiraffe והן גוגל אמרו למגזין האינטרנטי כי הדרך הטובה ביותר בעבור משתמשים מושפעים לתקן את הבעיה היא לכבות את ה-UPnP (ר"ת Universal Plug and Play) בנתבים שלהם.

HackerGiraffe הסביר כי ההתקפות שלו ושל הפרטנר שלו, שכבר ניסו בעבר לקדם את פיודיפאי באופן לא ממש סטנדרטי, הן יותר על חשיפת נקודות תורפה מאשר לקידום הערוץ. "אנחנו רוצים לעזור לכם וגם ליוטיוברים האהובים עלינו (בעיקר לפיודיפאי)", כתבו באתר האינטרנט שלהם והוסיפו: "אנחנו רק מנסים להגן עליכם ולהודיע לכם על זה (על הפגיעות – ג"פ) לפני שמישהו ינצל אותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים