אהרון אהרון מונה למנכ"ל הרשות הלאומית לחדשנות

אהרון מגיע לתפקיד עם ניסיון רב במשק הישראלי, כשמ-2011 הוא משמש כמנכ"ל אפל ישראל ● אבי חסון, יו"ר הרשות: "המינוי הוא הצהרה על החשיבות הרבה שישראל מייחסת לנושא, שינוי אסטרטגי בתפישת המשימה שלנו"

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום ארכיון: יח"צ

שנה לאחר הקמתה, מועצת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית אישרה את מינוי אהרון אהרון למנכ"ל.

אהרון משמש מ-2011 כסגן נשיא טכנולוגיות חומרה ומנכ"ל אפל (Apple) ישראל. הוא מילא בעבר שורת תפקידים במשק הישראלי. כך, למשל, במשך שש שנים הוא היה מנכ"ל ויו"ר קמרו (Camero) – סטארט-אפ המייצר עבור מערכת הביטחון מערכת מבוססת גלי רדיו שמסוגלת "'לראות" דרך קירות, שנמכר ב-2011 לקבוצת סמי קצב תמורת 20-15 מיליון דולר. עוד היה אהרון יו"ר דיסקרטיקס (Discretix), מנכ"ל סיברידג' במשך שנתיים וכן שימש בתפקידים בכירים בצורן ישראל, צורן ארצות הברית ויבמ (IBM). לאהרון תואר ראשון בהנדסת מחשבים ותואר שני בהנדסת חשמל.

במסגרת תפקידו יהיה אהרון אמון על הובלת השינוי שעברה רשות החדשנות ועל חיזוק והובלת החדשנות הישראלית, תוך יצירת תשתית מבנית יציבה ותמיכה באקו-סיסטם הקיים.

אבי חסון, יו"ר הרשות הלאומית לחדשנות והמדען הראשי, אמר כי "מדינת ישראל רואה בחדשנות משאב יקר ערך ופועלת לחיזוקה תוך ביסוסה כנכס לאומי משמעותי בשגשוג הכלכלה הישראלית. מינויו של אהרון כמנכ"ל הרשות הוא הצהרה על החשיבות הרבה שישראל מייחסת לנושא, ועל החובה למנות אדם עתיר ניסיון ובעל יכולת לקחת את נושא החדשנות צעד אחד קדימה. ניסיונו בשוק יהווה נכס אמיתי למדינה ויצעיד אותה לעבר העתיד".

לדבריו, "אלה ימים מרגשים, מדובר בשינוי אסטרטגי בתפישת המשימה של רשות החדשנות: האתגרים הנפרסים בפני התעשייה והממשלה כחלק ממשימה זו הם שונים ומורכבים יותר. בעת הזו, נדרש לרשות מנכ"ל בעל הכישורים ליצוק תוכן לחזון של שגשוג כלכלי למשק ולחברה בישראל באמצעות חדשנות טכנולוגית, תוך העצמת ישראל כמרכז חדשנות עולמי".

"המטרה: להפוך לסוכנות החדשנות הטובה בעולם"

אהרון אמר ש-"אני שואף לשמר את הניסיון, הידע והמומחיות שנצברו לאורך עשרות שנים בלשכת המדען הראשי, תוך הפיכתנו לגוף שפעילותו מהירה, יעילה ואפקטיבית יותר, ומסוגל להפוך לסוכנות החדשנות הטובה בעולם. אני מייחס חשיבות רבה להעצמת השותפות בין הממשלה לתעשייה ושואף שהארגון בהובלתי ישרת היטב את התעשייה, יהיה בקיא באתגרים עימם מתמודדים קהלים שונים ויהיה מסוגל להגיב להם במהירות וביעילות, תוך בחינה מתמדת של המגמות המתהוות והעתידיות בתעשיית החדשנות".

הוא ציין כי "ממשלת ישראל, שמכירה בצורך האסטרטגי לתמיכה בתעשיית החדשנות, בחרה לבצע מהלך אסטרטגי לעתידה של המדינה, באמצעות הקמת רשות החדשנות. בכוונתי לרתום את כל הגופים הרלוונטיים לטובת משימה לאומית זו ולהקדיש לה את מלוא המשאבים הנדרשים".

להפוך את פעילות המדען הראשי לדינמית יותר

רשות החדשנות הוקמה מכוח הוראת החוק אותו אישרה הכנסת ביולי אשתקד, להפיכת לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה לרשות לאומית לחדשנות טכנולוגית. החוק נועד להפוך את פעילות המדען הראשי לדינמית יותר – כך שהיא תתאים לשינויים המהירים בתחום ההיי־טק, כולל אפשרות לגיוס הון מחוץ לתקציב הממשלתי, מהנפקת אגרות חוב.

בד בבד הוטלה על המדען תוספת אחריות, והוא נדרש מעתה לתרום לתעסוקה ולצמצום הפערים בחברה, נוסף על תפקידו המסורתי לקידום מחקר ופיתוח בתעשייה. לפי החוק, על הרשות לדווח לממשלה על הישגיה בתחומים אלה מדי שנה.

את המהלך קידמו המדען הראשי עצמו, חסון; אריה דרעי, שר הכלכלה דאז; משרד האוצר, שמחזק את מעמדו ברשות החדשה; ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים; והח"כים מיקי רוזנטל ואראל מרגלית, שתרמו להכנסת שינויים חשובים בהצעה המקורית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים