הפרס של פסברג

מקסין פסברג, מנכ"ל אינטל (Intel) ישראל, קיבלה ביום ו' האחרון את הפרס לכלכלה על שם הוגו רמנסיאנו באוניברסיטת תל אביב. הפרס הוענק לפסברג "כהוקרה על תרומתה המשמעותית בקידום ובפיתוח טכנולוגיה חדשנית בחברת אינטל ובהובלת אינטל ישראל והפיכתה לאחת מהחברות המובילות בקבוצת אינטל העולמית ומעורבותה בפרויקטים מגוונים במערכת החינוך בישראל", כך על פי ועדת הפרס. פסברג, שתרמה את כספי הפרס בסך 10,000 דולרים לקרן מלגות, קראה למערכת החינוך ולאוניברסיטאות לפעול בנחישות על מנת להבטיח שההשכלה הטכנולוגית בישראל לא תפגר אחר ההתפתחות העולמית.

מנכ"ל אינטל התעכבה בדבריה על חזונו של דב פרומן, מייסד אינטל ישראל, ואמרה כי מדובר בחזון שאיפשר לחברה לצמוח מארבעה עובדים בשנת 1974 ל-8,000 עובדים כיום, שהיו אחראים ל-2% מהתמ"ג של מדינת ישראל בשנת 2011. "הנהגה אינה רק עסקים אלא גם מחויבות חברתית", אמרה. "על מנת להשיג תוצאות גבוהות, אנחנו צריכים להעסיק את האנשים הטובים ביותר שאפשר למצוא – וזה אומר גיוון במגדר, בגיל, ובמוצא האתני".

בין המשתתפים והמאזינים לדבריה של פסברג בטקס הענקת הפרס, היו פרופ' יוסף קלפטר – נשיא אוניברסיטת תל אביב, איש העסקים זהר זיסאפל, עמוס שפירא – נשיאה לשעבר של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב ופרנסואה אלברון – נשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב בצרפת.

מוניק בראל, בתו של הוגו רמנסיאנו, שעל שמו נקרא הפרס, ציינה כי זו הפעם השנייה בשלוש השנים האחרונות שבה מוענק הפרס לאישה. לדבריה, העיתונות בחו"ל נוטה להתייחס בהרחבה לתופעת הדרת נשים הקיימת בישראל, אבל מתעלמת מהמקום המרכזי של נשים בחברה ובכלכלה הישראלית.

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, עמד בדבריו על הקשר ההדוק בין האוניברסיטה ובין אינטל, הנמשך לאורך שני עשורים ויותר – הן בגיוס כוח אדם, הן בתרומה, של משאבים וציוד, והן בייסוד מרכז ללימודי תקשורת, בתמיכת אינטל.

מימין: מוניק רמינסיאנו - בתו של הוגו רמנסיאנו, אשר על שמו הפרס המוענק; מקסין פסברג - מנכ"ל אינטל ישראל; ופרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב

מנכ"ל אינטל, מקסין פסברג, עם עובדי אינטל ישראל שהגיעו לתת כבוד לבוסית

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלדד אורן

    הרבה שבחים והרבה ברכות! הלוואי וירבו כמוה במקומותינו!!!

אירועים קרובים