הלילה: תקלות בפייסבוק מסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם בכל רחבי העולם

אמש לפי שעון ישראל חוו השירותים החברתיים שבבעלות פייסבוק הפרעות רבות במשך כשעה וחצי, ובכל רחבי העולם ● לפי הענקית ממאנלו פארק, ההסבר לתופעה שרבים התלוננו עליה - הפרעות ברשת

תקלה בפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

הרשת החברתית פייסבוק (Facebook), המסנג'ר (Messenger), ווטסאפ (WhatsApp) ואינסטגרם (Instagram) – כולם חוו הפרעות קשות בלילה האחרון.

ייתכן שאפילו לא שמתם לב לכך, אבל באמצע הלילה (לפי שעון ישראל) חוו אזורים רבים ברחבי העולם – בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, הודו ואירופה – הפסקות ותקלות רבות בשירותי הרשתות החברתיות ויישומי המסרים המידיים שנמצאים בבעלותה של הענקית ממאנלו פארק, פייסבוק. הכשלים נמשכו כשעה וחצי לערך, כך לפי Down Detecto – אתר לניטור פעילות ברשת.

משתמשים הפלטפורמות השונות ברחבי העולם, שכולן בשליטת פייסבוק, החלו לדווח על השיבושים בשירותים קצת לפני חצות הלילה, אבל דיווחים בעולם מעידים על כך שהתקלות המשיכו עד לשעה שתיים בלילה לערך, זמן שבו מרבית הישראלים כבר ישנו.

ההאשטגים לוהטים – Facebookdown# ו-Instagramdown#

משתמשים מתוסכלים פנו לרשת החברתית המתחרה טוויטר (Twitter) כדי לתהות ולהלין על הפסקת הפעילות של פייסבוק ושאר השירותים החברתיים אונליין שלה, שהפכו מזמן לחלק אלמנטרי מחיינו, ומחיי מרבית האנשים המחוברים לאינטרנט ברחבי העולם.

בין השאר דיווחו המצייצים על בעיות כניסה לפלטפורמות, הפרעות בהעלאת פוסטים ובתצוגת תמונות. בווטסאפ חלו הפרעות בקבלת ושליחת הודעות. התופעה, כך מסתמן, התרחשה בשירותים גם בגרסתם לניידים וגם בגרסה למחשבים נייחים. ההאשטגים Facebookdown# ו-Instagramdown# הפכו ל"להיטים" בטוויטר וכללו רבבות טוויטים על הכשלים של פייסבוק והשירותים שלה.

פייסבוק האשימה באופן סתום למדי את מצב הרשת בהפסקת השירות הזמנית והדובר שלה, ג'יי ננקרו, אמר לתקשורת, בתוך התייחסות קלילה ולא מחמירה לעניין כי "מוקדם יותר היום, בעיה ברשת גרמה לכמה אנשים להתקשות בגישה לפוסטים שונים בפייסבוק או בפרסומם. חקרנו והתחלנו לשחזר גישה במהירות, וכמעט תיקנו את הבעיה לכולם. אנו מצטערים על אי הנוחות".

על אף שהתקלה ייצרה לא מעט טוויטים, ובדיעבד גם פוסטים, משעשעים, ממים ושאר תגובות הומוריסטיות, בסיכומו של עניין התופעה מטרידה. לפייסבוק שליטה דומיננטית על אמצעי תקשורת רבים – פלטפורמת הליבה שלה משרתת יותר מ-2.2 מיליארד משתמשים בכל רחבי תבל; אינסטגרם שבבעלותה התגאתה לפני כחודשיים שחצתה את ציון הדרך של מיליארד המשתמשים; אילו ווטסאפ משרת כ-1.5 מיליארד משתמשים שעושים בו שימוש תדיר לחלק ארי מהקומוניקציה שלהם. לנוכח התקלה של אמש רבים תוהים מה יקרה אם מסיבות כלשהן תחדל פייסבוק לספק לעולם את שירותיה המשמעותיים ככה סתם בבת אחת ולמשך יותר משעה וחצי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים