בריאן גלאגהר, EMC: "מנמ"ר שלא ישנה בעקבות הענן וה- Big Data יפגר ויסב נזק לארגונו"

"השינוי שמערכי ה-IT נדרשים לעשות הוא מחויב המציאות, כי הוא טומן בחובו ערך עסקי לארגון והתחברות לצד העסקי בצורה טובה יותר, תוך הבאת ערך ללקוחות הארגוניים", אמר גלאגהר, נשיא חטיבת האחסון לאנטרפרייז של EMC העולמית ● לדבריו, "מנמ"ר שלא יבצע את השינוי הזה יגרום נזק לארגונו וייכשל בתפקידו"

"עולם ה-IT עובר מהפכה בסדרי גודל שלא נראו כדוגמתם בעבר. מעל הכול מאפילות שתי מגמות-על – מיחשוב ענן ו-Big Data. מנמ"ר שלא ייערך כראוי לקראתן יפגר ויפגע בהיבטיו העסקיים של ארגונו", כך אמר בריאן גלאגהר, נשיא חטיבת האחסון לאנטרפרייז של EMC העולמית.

גלאגהר היה דובר המפתח בכנס הלקוחות השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון וניהול תשתיות המידע. הכנס נערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לדבריו, "השינוי שמערכי ה-IT נדרשים לעשות הוא מחויב המציאות, כי הוא טומן בחובו ערך עסקי לארגון והתחברות לצד העסקי בצורה טובה יותר, תוך הבאת ערך ללקוחות הארגוניים. מנמ"ר שלא יבצע את השינוי הזה יגרום נזק לארגונו וייכשל בתפקידו. השינוי לא קל ואנחנו פה כדי לסייע להם לעשות אותו".

בדבריו תיאר גלאגהר את השינויים שעבר עולם המיחשוב בעשרות השנים האחרונות: המעבר ממיינפריים למיני מחשב, לאחר מכן צמיחת המיחשוב האישי והמעבדים, ובשנים האחרונות מיחשוב מבוסס רשת ומבוזר. הוא אמר, כי "השינוי הנוכחי, המעבר למיחשוב ענן, משמעותי יותר, אבל יש לו יתרון, מאחר שהוא קל יותר להטמעה. בניגוד ללארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle), שעד לפני שנים ספורות התעלם מהענן וזלזל בו, המנכ"ל שלנו, ג'ו טוצ'י, נערך למגמה זו בכובד ראש לפני שנים, הן בהיבט מו"פ והן ברכישות".

הוא ציין, כי ההתקדמות הטכנולוגית של הפלאש (Flash), לצד התפתחות והאצת הווירטואליזציה, האיצה ותאיץ את המעבר לענן. "כל שכבת IT צפויה לעבור שינוי, גם התשתיות וגם היישומים", אמר גלאגהר. "הכול ייעשה תוך צמצום עלויות, ניהול סיכונים והגדלת הפונקציונליות. כך, משתמש הקצה יקבל הקצאות של שירותים מיישומים שיישבו בשלושת העננים: פרטי, ציבורי ובן כלאיים. כל המערך הזה ייעטף במעטפת אבטחה, עם קבלת תועלות של יעילות ואג'יליות".

סיפור הלקוח של ויזה
גלאגהר נתן כדוגמה סיפור לקוח של הטמעת ענן פרטי ב-ויזה (VISA). "סיימנו את הפרויקט הזה בשלושה חודשים. הוא הביא להכפלת מהירות הקצאת היישומים פי 60 ולטיוב ההטמעה בתשלומים במובייל". כך, אמר, "בצענו פרויקט הקמת דטה סנטר מבוסס ענן לעצמנו. בהקמתו חסכנו 178 מיליון דולרים לעומת דטה סנטר מסורתי. הפחתנו את צריכת האנרגיה ב-46%, כאשר 95% מהיישומים יושבים על תשתית וירטואלית. כמו כן, הפחתנו ב-50 מיליון ק"ג את הזיהום של פחמן דו חמצני".

בעבר, אמר, "הכול היה סטטי, היום הכול דינמי: המתקפות ממוקדות ומוכוונות אישית, התשתיות מורכבות, מעורבות ומשתנות, ונדרשת הגנה צופה פני עתיד ופרו-אקטיבית, המבוססת ניהול סיכונים".

בהתייחסו ל-Big Data אמר גלאגהר, כי "בשנת 2000, כמות המידע העולמית עמדה על שני אקסה-בייט, ואילו כעת, הכמות הזו נוצרת מדי יום. יש בעולם 500 קווארדיליונים של קבצים. ניתוח Big Data הוא מציאת המחט הנכונה והוא משנה את האופן בו עסקים עובדים".

הוא ציטט מחקר של מק'ינזי (McKinsey) לגבי האופן בו ארגונים מנצלים את ה-Big Data. עולה ממנו, כי 49% מהם עושים זאת לשם הבנת הלקוחות, 39% – לתכנון תקציב, 37% לתפעול ושרשרת אספקה, 33% לטובת שירות לקוחות, 30% לניהול ביצועים, 28% לטובת אסטרטגיה למוצר חדש ו-21% לטובת תמחיר. "הבעיה היא שרק חמישית מהארגונים עושים זאת", אמר.

לשאלת אנשים ומחשבים על דברי מנפרד רייטנר, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) אירופה, שאמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי בתוך שנים ספורות החברה בראשותו תעקוף את EMC ותוביל את השוק השיב גלאגהר, כי "זה לא יקרה. שלושת הרבעונים האחרונים שלהם היו חלשים ואין להם אסטרטגיה שלוקחת בחשבון את כלל עולם האחסון. באחסון High End, נתח השוק שלנו עומד בעולם, כמו גם בישראל, על 70%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים