דני שומרון, מרכז ה-SaaS: "ההוצאות המעטות על ענן מעידות על הפוטנציאל שלו"

ארגונים הוציאו אשתקד על ענן רק 5% מהוצאות ה-IT שלהם, מה שלפי שומרון, מייסד המרכז ומנכ"ל ISC, מעיד שבשנים הקרובות צפוי התחום לצמוח בשיעור ניכר ● הוא אמר כי מחזור המכירות של התוכנה כשירות יקפוץ בשנים הקרובות פי תשעה

דני שומרון, מנכ"ל ISC ומייסד מרכז ה-SaaS הישראלי. צילום: קובי קנטור

"בשנה החולפת, ההוצאות העולמיות של ארגונים על IT עמדו על קרוב לארבעה טריליון דולר, כאשר פחות מ-5% מתוכן – 174 מיליארד דולר – הוצאו על ענן. מדובר במספר קטן יחסית, אבל הוא מעיד על פוטנציאל הצמיחה הגבוה של תחום מחשוב הענן בשנים הקרובות", כך אמר דני שומרון, מנכ"ל ISC ומייסד מרכז ה-SaaS הישראלי.

שומרון דיבר בפתח כנס United Cloud Summit שעסק במחשוב ענן ונערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הכנס התקיים בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שומרון, "אחוזים ניכרים מהתוכנה הנצרכת בארגונים מסופקים במתכונת SaaS (תוכנה כשירות). מדובר כיום במחזור מכירות של כ-20 מיליארד דולר בשנה, שעד 2020 צפוי להכפיל את עצמו פי תשעה – ל-180 מיליארד".

המגמות העיקריות במחשוב הענן הן, לפי שומרון, ענן בן כלאיים, עיצוב מבוסס יישומים במרכז בענן, ענן בסביבת קוד פתוח, Big Data ו-Analytics (ניתוח צופה פני עתיד) – לצד מגמת האינטרנט של הדברים. "כבר כיום יש פרות שרועות בשווייץ עם שבב מותקן בגופן", אמר שומרון. עוד הוא ציין כי "העולם הולך לקראת מחשוב לביש – ב-2020 יהיו 50 מיליארד חפצים מחוברים".

"ככלל", אמר, "המידע גדל בקצב אקספוננציאלי. למשל, בטיסה מסחרית טיפוסית נוצרת כמות מידע עצומה, על ידי 140 מערכות 'מדברות' שמנטרות ומבקרות את פעילות המטוס. בכל יום יש 100 אלף טיסות".

עוד מגמות בעולם הענן

מגמה נוספת שנמצאת בשלבי עלייה אודותיה דיבר שומרון היא CBS (ר"ת Cloud Brokerage Services). הוא ציין כי התחום עמד על 1.57 מיליארד דולר אשתקד וצפוי לצמוח ל-10.5 מיליארד ב-2018. "צפויות אגרגציה של פתרונות אצל ספק אחד, החלפת אינטגרטורים והתאמה אישית של אספקת שירותי ענן ללקוח הארגוני", הוסיף.

שומרון דיבר גם על "הפשטה של כל רכיבי החומרה והתבססות על תוכנה – מגמה אותה מובילה VMware. הכוונה היא להפשיט את משאבי ה-IT בכל השכבות דרך התוכנה, כאשר מאגדים את אותם משאבים, עם מערכת ניהול ומיכון. זאת, על מנת שהצרכנים יוכלו לצרוך אותם בתצורת SaaS. לאחר הווירטואליזציה של השרתים, ארגונים עורכים וירטואליזציה של שכבות נוספות, הרישות והאחסון. בדרך זו אין הגבלה לפעול עם דטה סנטר ספציפי או עם ספק ענן ספציפי".

"כלל המגמות הללו מביאות למצב של ניתוח 'חודרני', מתקדם ועם נראות", ציין. "האנליטיקן יהפוך להיות חלק מכל יישום. זה יאפשר להתמודד עם כמויות מידע מטורפות על מנת שארגונים יוכלו להגיב בזמן אמת. הדבר מגיע יחד עם מערכות מודעות הקשר וסביבה: כבר כיום יש מערכות אבטחה שיודעות להגיב למשתמש בהקשר לזהותו ולשימוש הספציפי של יישום".

שומרון סיים בכך שדיבר על מחשוב ערפל. "מדובר במונח חדש יחסית, שעוסק ביכולות ניתוח ותגובה שמפוזרות על תחנות הקצה", אמר. "הרעיון הוא שהענן יושב בשמים והערפל הוא ענן שיורד נמוך ומחובר לדברים. בדרך זו ניתן לקרב אל הדברים את היכולות האנליטיות והתגובה בזמן אמת. השאיפה היא להעביר את המידע למטה ולא לענן למעלה, להוריד את המידע לתחנות הקצה הרבות, כי הן אלה שיערכו את הניתוח ואת התגובה. כך יגיע לענן פחות מידע, כי ייעשו בירור וניפוי שלו למטה. הענן יהיה במרכז ויצבור מידע. בדרך זו מוסיפים שכבת ביניים של עשרות אלפי יחידות קצה מתווכות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    ציטוט מהכתבה: "כבר כיום יש פרות שרועות בשווייץ עם שבב מותקן בגופן" תתעדכן: פרות עם שבב רועות באחו בישראל כבר למעלה מ 10 שנים כך שכל ה "כבר היום..." שלך ממש לא לעניין.

  2. יובל

    הענן לא ממש זול... בחישוב כולל יוצא לא פעם שהוא עולה הרבה יותר משימוש בתשתית וירטואלית מקומית.

אירועים קרובים