קובי כ., מנמ"ר רפאל: "המדינה לא משתפת מספיק ידע בסייבר"

"שיתוף ידע חיוני להגנה מפני מתקפות סייבר ואני קורא למדינה לעשות כן", אמר מנמ"ר רפאל בהופעה נדירה בכנס KickOff 2015 של אנשים ומחשבים

קובי כ., מנמ"ר רפאל. צילום: קובי קנטור

"יש דרכים לטיפול במתקפות סייבר מתקדמות, בכלל זה מודיעין סייבר. המדינה לא משתפת מספיק ידע בתחום ואני קורא לה לעשות כן. לנו, ברפאל, יש שיתופי פעולה עם ארגונים אחרים, עם חמ"לי (ר"ת חדרי מלחמה) סייבר שלהם. אם יש מתקפה עליהם הם משתפים אותנו – ולהפך. הדבר חיוני להגנה מפני מתקפות", כך אמר קובי כ., מנמ"ר רפאל.

קובי כ. דיבר, בהופעה נדירה, בפאנל בנושא סייבר שנערך אתמול (ב') במסגרת כנס KickOff 2015 של אנשים ומחשבים, שפתח את שנת הפעילות העסקית 2015. מנחה הפאנל היה אופיר זילביגר, מנכ"ל SECOZ. הכנס התקיים במלון שרתון בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. 20 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי, ביניהם קובי כ., קיבלו באירוע אותות הערכה והצטיינות על פועלם ב-2014. האותות חולקו לאחר בחינה של ועדת איתור בראשה עמד פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

לדברי קובי כ., "הנחת העבודה שעל בסיסה אנחנו עובדים היא שהרעים חדרו למערכות שלנו, שהתוקף נמצא בתוכנו. לכן, אנחנו מפנים את מרב ההשקעה והאנרגיות לגילוי אותה תקיפה ולטיפול מהיר בה".

ערבוב בין סוגי מתקפות

"יש כיום ערבוב בין תקיפות שנעשות על ידי מדינות, בפרט מעצמות, וארגונים הפועלים בחסותן, לבין מתקפות שמבצעות חברות מסחריות. סוגיית המתקפות שנערכות על ידי מעצמות היא מורכבת ומערכת הביטחון עובדת על מנת למצוא לה מענה", אמר קובי. "אחת התשובות היא לבנות שירותי מודיעין לתחום הסייבר, כפי שרפאל בונה לחברות. רכישת שירותי מודיעין היא בין מהפרדיגמות שעל ארגונים לממש בבואם להגן על עצמם מפני מתקפות קיברנטיות".

"הסייבר כולל הגדרות רבות", ציין. "מדובר באיום שקשור לכולנו במרחב הקיברנטי, הפיזי ובתווך שמחבר ביניהם – המרכיב האנושי. הקהילה הביטחונית מאוימת קיברנטית, גם בהיבט התשתיות וגם בהיבט המוצרים".

לדבריו, "אנחנו מבחינים בימים אלה באיומים חדשים, שלא ראינו בעבר, ועל מנת לתת להם מענה יש להפנים ולממש פרדיגמות חדשות, לשנות את התפיסות וההנחות הקיימות". הוא הוסיף כי "בעבר, הסייבר היה בעיקרו בעל היבט טכנולוגי, אבל כיום זה לא מספיק: צריך לצרף את היבט ה-או"ש (ארגון ושיטות) ואת הגורם האנושי. אנחנו, ברפאל, מתמודדים עם האתגר הזה".

קובי כ. סיים בציינו כי "על מנת להתמודד בהצלחה בעולם הסייבר נדרשים משאבים. בלי תקציבים אי אפשר לעשות דבר. זה תנאי הכרחי – אבל לא מספיק".

מתעניינים בסייבר? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Cyber Security 2015 של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים