1 באפריל: נתניהו "מינה שר חינוך ערבי" – בפייסבוק

בפוסט שפורסם כתב "ראש הממשלה" כי החליט למנות את ח"כ איימן עודה לשר "כדי להפיל את החומות בין יהודים לערבים" ● אלא שעיון קצר בדף מגלה כי הוא דל בתוכן ונפתח רק הלילה (ה')

תמונתו (המרוטשת) של נתניהו שמופיעה בעמוד הפייסבוק בו פורסמה ההודעה

גם השנה, מתיחות 1 באפריל רצות ברשת. הלילה (ה') היו שהחליטו להשתמש ביום הזה, לנצל את הפלטפורמה של פייסבוק (Facebook) ואת המצב בין יהודים לערבים במדינה ולהפיץ פוסט, כביכול בשמו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו הוא החליט למנות את ח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת לשר החינוך.

שם העמוד בו פורסמה ההודעה הוא "בנימין נתניהו – ראש ממשלת ישראל", אולם נראה כי זה עמוד מזויף, שכן הוא נפתח ופורסם בו הפוסט הראשון מיד עם היכנסו של יום השקר. בנוסף, אין בו פרטים בחלק ה-"About" ומספר התמונות שהוא כולל דל ביותר, הרבה פחות מאשר בעמוד הרגיל של נתניהו.

כך או כך, בהודעה נכתב כי "כדי להראות את רצינותי לתיקון השסעים בחברה הישראלית, לאחר התנצלותי על אמירתי כי 'אזרחים ערבים נוהרים לקלפיות' ערב הבחירות, החלטתי היום להוסיף לה מעשים. לכן, בממשלתי הבאה החלטתי למנות מינוי אישי את ראש הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לשר החינוך הבא של ממשלת ישראל".

"נתניהו" ציין כי הוא יודע שהמינוי ייתקל בהתנגדות חריפה בליכוד ובקואליציה, אולם "אם נרצה בכך או לא, ערבים ויהודים נועדנו לחיות ביחד בחלקת ארץ זו, ואני נבחרתי להיות ראש הממשלה של כ-ו-ל-ם".

"שלב ראשון בתיקון אליו אנו נדרשים הוא הפלת החומות המפרידות בינינו", נכתב בפוסט, שנראה שמשקף את דעת כותבו יותר מאשר את דעתו של ראש הממשלה. "זה מתחיל בכך שאנו נכיר כל אחד את הסיפור של השני, ערבים את זה של היהודים ויהודים זה של הערבים. הגיע הזמן להפקיד על חינוך ילדינו מישהו שמכיר היטב את שני הצדדים. קשה לי לחשוב על מישהו מתאים מח"כ עודה למטרה זו".

הפוסט מסתיים במילים: "אני וממשלתי רואים בזה חשיבות עליונה, שהרי בסוף אלו החיים של כולנו. החיים עצמם" – פרפראזה על תגובתו של נתניהו לדו"ח המבקר על משבר הדיור.

במהלך הלילה זכו העמוד והפוסט לשיתופים רבים ולתגובות של גולשים – החל מכאלה שהתפתו להאמין לו ולהביע תמיכה, או תרעומת, ועד לגולשים שטענו שמדובר במתיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים